اخبار

بازدید از کارگاه آموزشی مکرومه بافی در بوشهر

بوشهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  ساغر کیهان، کارشناس واحد اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حاشیه بازدید از کارگاه آموزشی مکرومه بافی  در شهر بوشهر اظهار کرد: هنرجویان با مشاوره عمومی و تخصصی انجام شده می‌توانند پس از اتمام دوره آموزشی در زمینه برند سازی، بازاریابی و فروش محصولات با کمک جهاد دانشگاهی به کسب و کار خود ادامه‌ دهند و به بازار کار متصل شوند.

وی تصریح کرد: گره‌بافی یا مکرمه بافی یک نوع از بافتنی است که در آن از فن گره زدن ( به‌جای بافتن یا میله‌بافی ) استفاده می‌شود. مکرمه برای مدت طولانی توسط ملوانان استفاده می‌شد که همه‌چیز را از دستگیره‌ی چاقو و بطری و.. گرفته تا قسمت‌های مختلف بدنه کشتی با آن می‌پوشاندند.

کارشناس واحد اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: از مکرمه برای دهه‌ها جهت تزئین، بافت لباس و رومیزی و .. استفاده می‌شد. امروزه نیز به شکلی مدرن‌تر در دکوراسیون داخلی خانه‌ و آپارتمان کاربرد دارد و یک تضاد دیدنی و جذاب را در کنار سبک و چیدمان مدرن خانه به‌وجود می‌آورد.

کیهان خاطر نشان کرد: استفاده از این هنر‌دستی در چیدمان داخلی، فضایی کلاسیک و گرم را به دور از شلوغی‌ها و دغدغه‌های زندگی امروزی برای شما و خانه‌تان به ارمغان می‌آورد. مکرمه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع بسته به سلیقه و خلاقیت هنرمند برای کاربردهای مختلف بافته می‌شود.

انتهای پیام