اخبار

مصاحبه با سرکار خانم مینا محمدآبادی پیشران فعال در حوزه سوزن دوزی

سيستان وبلوچستان

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

خلاصه خبر

راز موفقیت در هر کاری داشتن ایمان قوی به خود می باشد. "مینا محمدآبادی" بانوی کارآفرین موفق در حوزه ی مشاغل خانگی در گفت و گو با ایسنا بیان داشت که بنده با داشتن ۱۳سال سابقه ی کار در خیاطی پیرو آشنایی با خانمی سوزن دوز با گذراندن دوره آموزشی با توجه به علاقه ایی که به این هنر داشتم توانستم با تلفیق هنر سوزن دوزی و خیاطی کارهای زیبا و جدیدی رو انجام بدم. وی در ادامه افزود که تا کنون توانستم به بیش از ۴۰ نفر آموزش رایگان ارائه دهم.


متن کامل خبر

راز موفقیت در هر کاری داشتن ایمان قوی به خود می باشد.
"مینا محمدآبادی" بانوی کارآفرین موفق در حوزه ی مشاغل خانگی در این گفت وگو  بیان داشت که بنده با داشتن ۱۳سال سابقه ی کار در خیاطی پیرو آشنایی با خانمی سوزن دوز با گذراندن دوره آموزشی با توجه به علاقه ایی که به این هنر داشتم توانستم با تلفیق هنر سوزن دوزی و خیاطی کارهای زیبا و جدیدی رو انجام بدم.
وی در ادامه افزود که تا کنون توانستم به بیش از ۴۰ نفر آموزش رایگان ارائه دهم.

همچنین تعدادی از این عزیزان رو جهت ثبت در سامانه ی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دبیرخانه طرح معرفی کردم و توانستم برای افرادی که ثبت نام هستند در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با محوریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در حال اجراست بستر کار فراهم کنم.
وی بیان داشت که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تاکنون برای سایر دوستان گامهای مثبتی در زمینه ی ثبت برند و ثبت شرکت برداشته اند که تا بحال شامل حال بنده نشده است که ان شاءالله با گرفتن مشاوره و راهنمایی های مثبتی که از سمت کارشناسان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ارائه می‌شود در این زمینه گامهای مثبتی بردارم.همان طور که تا بحال در حوزه ی فعالیتی خود  در بحث مشاغل خانگی در زمینه های مختلف  با تماس با دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و گرفتن مشاوره از سوی کارشناسان طرح قدمهای بسیار خوبی در کنار هم برداشته ایم.

این فعال حوزه ی مشاغل خانگی در ادامه بیان داشت که هنر سوزن دوزی سن و سال نمی‌شناسد از کودک ۵ساله تا خانمهای مسن می‌توانند سوزن دوزی را انجام دهند برای مثال دخترهای خود من بهار و باران با داشتن ۵سال سن با دیدن سوزن دوزی های که انجام دادم به این کار علاقمند شدند و تا حدودی با این کار آشنا شدند و وقتی من کار میکنم هر کدوم پارچه بر میدارند و سوزن دوزی انجام میدهند.
مینا محمدآبادی در ادامه ی گفت و گو با ایسنا گفت:به لطف خدا اکنون توانسته ام با تشکیل یک گروه از خانمهای سرپرست خانوار و همکاری با هم این عزیزان توانسته اند به کسب درآمد برسند.
وی در پایان گفت و گو بیان داشت که تمایل زیادی به شرکت  در نمایشگاه های صنایع دستی دارد اما متأسفانه به دلیل هزینه های بالا تا کنون شرکت در نمایشگاه برایشان مقدور نبوده است،محمدآبادی از مسولین تقاضای مساعدت در این زمینه را داشتند.