اخبار

برگزاری جلسه هم اندیشی دفتر تسهیل گری محله پشته مطهری با مدیران اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی لرستان

لرستان

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

متن کامل خبر

 سحر سپهوند کارشناس اقتصادی دفتر تسهیلگری اسبستان و پشته مطهری در این جلسه با بیان اینکه این طرح کارایی بسیاری برای اشتغالزایی در استان دارد، اضافه کرد: دفاتر تسهیلگری لرستان آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی لرستان در اجرای موفق این طرح را دارند.

لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید.

ضمنا جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.