اخبار

فروش ۳۵۰ میلیون‌تومانی صنایع‌دستی توسط هنرمندان خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

خلاصه خبر

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از فروش ۳۵۰ میلیون‌تومانی محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، علی مستوفیان اظهارکرد: این فروش در قالب ۱۳۰ غرفه در رشته‌های گلیم، سوزن‌دوزی، صنایع‌دستی چوب، چرم، سفال و سرامیک، کلاه کرکی، قالیچه‌های دورو ترکمن، پارچه‌بافی و عروسک بافی، رودوزی‌های سنتی و لباس محلی در این نمایشگاه بود.
وی با اشاره به استقبال عمومی از خرید محصولات صنایع‌دستی استان، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم‌کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم باهنر صنایع‌دستی هر منطقه عنوان کرد و افزود.
مستوفیان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار هنرمند در ۶۱ رشته در سطح استان در رشته‌های گلیم‌بافی، نساجی سنتی، ساخت سازهای سنتی، ساخت زیورآلات، چرم دست‌دوز، سنگ‌های قیمتی و... مشغول به فعالیت هستند.
سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن در تهران برگزار شد.