اخبار

نشست توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در روستای خراجی برگزار شد

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

خلاصه خبر

نشست توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور مدیر مرکز شماره یک جهاددانشگاهی و بانوان روستای خراجی با هدف ثبت نام بانوان در این طرح ملی برگزار شد.


متن کامل خبر

نشست توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور مدیر مرکز شماره یک جهاددانشگاهی و بانوان روستای خراجی با هدف ثبت نام بانوان در این طرح ملی برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری، فاطمه‌زهرا میری در این نشت ضمن تشریح روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان، گفت: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در این استان در حال اجراست.
وی با اشاره به اولویت های این طرح ملی، اظهار داشت: پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است.
میری افزود: با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و در نهایت با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
مدیر مرکز شماره یک جهاددانشگاهی شهرکرد ادامه داد: در گذشته نه چندان دور، تولید اکثر محصولات در خانه و توسط زنان انجام می شد اما با گسترش زندگی شهرنشینی این هنرها به خارج از خانه منتقل شد ولی اکنون زنان می توانند با ورود به هر عرصه از مشاغل خانگی، نقش موثری را ایفا کنند که رشد و شکوفایی در این حوزه نیازمند چند اقدام جدی است که بخشی را باید خود بانوان به عهده بگیرند.
میری با اشاره به افزایش میزان تاثیرگذاری زنان در تحولات کشور از جمله اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: نباید این واقعیت نادیده گرفته شود که ارتقای سطح نقش آفرینی زنان تنها با انتصاب این قشر در فلان پست مدیریتی مُیسر نمی‌شود، بلکه باید این مهم در افزایش مهارت افزایی و مهارت آموزی زنان دنبال شود که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند تا در این زمینه نقش آفرین باشد.