اخبار

فرایند جذب متقاضیان مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی آغاز شده است

قم

۱۳۹۹/۰۶/۲۹

متن کامل خبر

ایسنا/قم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبرداد.

دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه علی حسینی معاون این واحد و مسئولان این مرکز در قم، در دیداری که امروز با مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت ملی برگزار می شود و پس در قم نیز این طرح با تکفل جهاددانشگاهی اجرا می شود.

وی افزود: اخذ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی از جمله فعالیت های اخیر جهاددانشگاهی قم در این حوزه بوده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

وی تصریح کرد: در کشورهای بزرگ دنیا توجه خاصی به این نوع مشاغل می شود. در کشور چین ۴۰۰ میلیون نفر از طریق مشاغل خانگی زندگی می کنند که این مساله نشانگر جایگاه مشاغل خانگی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر دنبال می شود و امیدواریم که پس از اتمام مراحل اولیه وارد فاز اجرایی کار شویم و فعالیت ماندگاری در این حوزه دنبال شود.

در ادامه علی حسینی معاون جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز با تشریح فعالیت های مختلف این طرح گفت: شروع این فعالیت از ۶ شهریور بوده است و فرایند ثبت نام تا ۷ مهرماه به طول خواهد انجامید. تا کنون ده ها نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که اگر این طرح با طرح های دیگر مزیت دار موازی تلفیق شود شاهد اثربخش بودن بیشتر آن خواهیم بود. زمینه کار هم به ۸ حوزه محدود شده است تا دامنه کار به کلی کاهش یابد.