اخبار

یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان:توسعه مشاغل خانگی درگرو حمایت از پیشران‌هاست

اصفهان

۱۴۰۰/۱۱/۱۷

متن کامل خبر

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به قوانین سختگیرانه بانکها جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: توسعه مشاغل خانگی درگرو حمایت از پیشران‌ها و بازاریابی اصولی است.
رضوان عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حیطه صنایع‌دستی و تولید مکرمه، در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: طی پنج سال گذشته با آموزش هنرجویان بسیاری به‌عنوان پیشران در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنم و اکنون با پنج هنرجو به‌طور مستقیم در این حوزه فعالیت دارم.
وی با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت: آشنایی با جهاد دانشگاهی در آموزش و کمک به پیشران‌های مشاغل خانگی می‌تواند منجر به توسعه این دسته از مشاغل به‌ویژه در بین بانوان شود.
وی با اعتقاد بر اینکه قوانین و مقررات برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی سختگیرانه است، توضیح داد: بانک‌ها همواره در پرداخت وام‌های خود اشتغال سختگیرانه عمل می‌کنند.
عابدی با بیان اینکه برای توسعه مشاغل خانگی در اولویت نخست، آموزش هنرجویان و حمایت از پیشران‌ها اهمیت دارد، توضیح داد: زمانی که از پیشران‌ها حمایت شود، به‌طورقطع آنها نیز می‌توانند هنرجویان و افراد زیرمجموعه خود را تشویق و راضی نگه دارند.
وی همچنین ادامه داد: توجه به بازاریابی و فروش نیز در توسعه مشاغل خانگی نقش مؤثری دارند.وی تأکید کرد: دیده شدن فعالان حوزه مشاغل خانگی و وجود بازار فروش برای محصولات و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشاغل خانگی می‌تواند به توسعه این مشاغل کمک کند و مردم با هنر دست شاغلان این حوزه آشنا می‌شوند.
این فعال حوزه مشاغل خانگی با اعتقاد بر اینکه تولیدات باکیفیت مشاغل خانگی حتی قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارد، گفت: متأسفانه بازاریابی نامناسب و غیراصولی مانع این کار می‌شود و به نظر می‌رسد امروز پیشران‌ها در حوزه آموزش مشاغل خانگی بیشتر موفق عمل می‌کنند.
وی گفت: اگر بازاریابی و فروش مناسبی در حوزه مشاغل خانگی نداشته باشیم، به‌طورقطع افراد تازه‌کار با دلسردی و سرخوردگی از این حوزه زود خارج می‌شوند، چراکه به امید کسب سود و درآمد وارد این حیطه شده‌اند.
عابدی همچنین با انتقاد بر اینکه اطلاع‌رسانی در حوزه مشاغل خانگی ضعیف است، اظهار کرد: به‌طورقطع برپایی نمایشگاه‌های مشاغل خانگی موجب کسب تجربه در زمینه بازاریابی و فروش و آشنایی با فعالان این حوزه می‌شود.