اخبار

راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پشم یکی از نیازهای اساسی خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

خلاصه خبر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پشم یکی از نیازهای اساسی این استان است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی ، مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در این استان یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۷۴ راس گوسفند و بره و ۳۲۱ هزار . ۶۹۳ راس بز در این استان پرورش پیدا می کند.
وی افزود: سالانه مقدار دو هزار و ۲۹۳ تن پشم در این استان تولید می شود که مقدار قابل توجهی از آن به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی از استان خارج می شود.
شکاری ادامه داد: پایین بودن قیمت پشم در این استان سبب شده تا تولید آن برای دامداران صرفه اقتصادی نداشته باشد در نتیجه در سال های گذشته حتی شاهد سوزاندن آن هم بودیم.
وی تاکیدکرد: از آنجاییکه یکی از مهمترین تولیدات صنایع دستی در این استان دست بافته داری همچون گلیم است و از سوی دیگر مقدار قابل توجهی از انواع فرش در این استان تولید می شود در نتیجه راه اندازی واحدهایی همچون واحد تولید نخ یکی از نیازهای اساسی استان است.
این مقام مسئول تاکیدکرد: با راه اندازی واحدهای تبدیلی و تکمیلی پشم در این استان، قسمت قابل توجهی از این محصول در استان استفاده می شود و از سوی دیگر ارزش افزوده آن نیز افزایش می یابد.