اخبار

آغاز همکاری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با طراح باسابقه پارچه و لباس در اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان ضمن بازدید و بررسی چشم انداز کاری خانم ژولیت رواشد حسن پور طراح پارچه و لباس در اهواز، زمینه های همکاری متقابل را بررسی کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد امروز دوشنبه، 18 بهمن 1400 با حضور و بازدید از کارگاه طراحی و دوخت خانم ژولیت رواشد حسن پور، طراح باسابقه حوزه پوشاک در اهواز به بیان ابعاد و مزیت های مختلف طرح برای این فعال  حوزه پوشاک پرداخت.
همچنین در این طرح رواشد حسن پور با اشاره به سابقه 23 ساله خود در حوزه طراحی دوخت، اظهار کرد: درزمینه طراحی و دوخت انواع لباس های مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین پوشاک چرم با همکاری فردی دیگر که طرح اولیه لباس ها را می زند، فعالیت می کنم و بخش پیاده سازی الگو و الگوسازی دوخت را خودم انجام می دهم.
وی مهم ترین دغدغه های خود را نبود نیروی کار مناسب بازار و همچنین نبود بانک اطلاعاتی از  فعالان بخش های مختلف زنجیره ارزش حوزه پوشاک در استان دانست و گفت: متأسفانه آموزش و تربیت نیروها در آموزشگاه ها کفایت نیروی مورد نیاز بازار کار را نمی کند و اغلب این آموزش ها کافی نیست و توانایی آن ها با نیاز بازار کار تطابق ندارد.
رواشد حسن پور ادامه داد: همچنین بانک اطلاعاتی از فعالان و ذی نفعان حوزه پوشاک استان وجود ندارد و به طور مثال اگر نیاز به دوزنده یا برشکار داشته باشیم نمی دانیم که به کجا باید مراجعه کنیم و اگر این مهم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیگیری و محقق شود یک  از چالش های مهم در این حوزه رفع خواهد شد.
این فعال حوزه طراحی دوخت و لباس مجوز مشاغل خانگی خود را اخذ کرده و در حال حاضر ذیل این مجوز فعالیت می کند؛ در این جلسه قرار شد خانم رواشد حسن پور با معرفی طراحان حرفه ای حوزه پوشاک به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، زمینه همکاری آن ها در طرح را فراهم کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.