اخبار

آمادگی طراحان حرفه ای پارچه و لباس برای همکاری با شبکه پوشاک خوزستان

خوزستان

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با حضور در کارگاه طراحی و دوخت پارچه و لباس نسرین خسروگلستان در خصوص همکاری های متقابل با این فعال حوزه طراحی پوشاک گفت و گو کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح امروز دوشنبه، 18 بهمن 1400 از کارگاه طراحی و دوخت خانم نسرین خسروگلستان طراح باسابقه حوزه پارچه و لباس در اهواز بازدید کرد.
این طراح با سابقه ای 35 ساله و تحصیلات کارشناسی ارشد، بیشتر در زمینه آموزش نیروهای جویای کار و سفارش های شخصی فعالیت دارد و طی دوره آموزشی 3 الی 4 ماهه آموزش مهارتی، فرد را به سطحی می رساند که بتواند وارد بازار کار شود.
تقی نژاد در این جلسه به تبیین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای این فعال حوزه پوشاک پرداخت و ابعاد و مزیت های طرح را برای وی تشریح کرد.
همچنین خسروگلستان در این جلسه با بیان اینکه دهها دانشجوی رشته های طراحی و دوخت دوره کارورزی خود را نزد وی گذرانده اند و تعدادی از آن ها همچنان با او همکاری دارند، گفت: دانشجویانی که تحصیلات مرتبط دارند حتی ظرفیت طراحی و الگوسازی با نرم افزارهای طراحی لباس را هم دارند و  از این نظر سالانه تعداد زیادی خیاط و طراح را آموزش داده و روانه بازار کار می کنم.
وی با استقبال از همکاری با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان و اعلام آمادگی برای تربیت و معرفی نیروهای طراح لباس به شبکه پوشاک خوزستان، افزود: یکی از دغدغه هایم این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته طراحی و دوخت، اغلب نمی دانند برای ورود به بازار کار باید از کجا شروع و یا به کجا مراجعه کنند و به همین دلیل تعداد زیادی از آن ها بیکار می مانند؛ با وجود اجرای این طرح می توان آن ها را به شبکه پوشاک معرفی و به بازار متصل کرد.
همچنین این فعال حوزه طراحی دوخت و لباس مجوز مشاغل خانگی خود را اخذ کرده و در حال حاضر ذیل این مجوز فعالیت می کند؛ در این جلسه خسروگلستان تعدادی از طراحان حرفه ای حوزه پوشاک را نیز به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان معرفی کرد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.