اخبار

برگزاری وبینار آموزشی نقش بسته بندی در فروش محصولات مشاغل خانگی

اصفهان

۱۴۰۰/۱۱/۱۹

متن کامل خبر

در ادامه اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان اصفهان، وبینارآموزشي آشنایی با نقش بسته بندی در فروش محصولات مشاغل خانگی برگزار شد.

به گفته اقاجانی مدرس دوره ، بسته بندی یک هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری محسوب می شود.بسته بندی سبب ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی می‌گردد و این یکی از مهم ترین نقش های بسته بندی می‌باشد. با توجه به آمار و اسناد معتبر موجود، متوسط هزینه بسته بندی ۱۰ درصد قیمت تمام شده کالاهای صادراتی است اما می‌تواند تا ۹۰ درصد باعث ایجاد ارزش افزوده گردد. از دو جهت ارزش افزوده مورد بررسی قرار می‌گیرد، از این جهت که سبب افزایش سطح درآمد ملی می‌گردد، و از جهت دیگر باعث بالا رفتن ارزش محصولات صادراتی می‌شود.در این وبینارشرکت کنندگان با مفهوم بسته بندی، فاکتورهای بسته بندی مناسب، مراحل بسته بندی، ارزیابی محصول از نظر فنی، انواع چاپ و ... آشنا شدند.

 این وبیناردر قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور پشتیبانهای همکار درطرح سه استان یزد،چهارمحال و بختیاری و اصفهان در حوزه بازاریابی و فروش برگزار گردید.گفتنی است بر اساس هماهنگی صورت گرفته بین دبیرخانه های اجرایی طرح در این سه استان همجوار، همکاری های بین استانی در قالب تامین مواد اولیه مورد نیاز پشتیبانها، معرفی بازارهای فروش، برپایی نمایشگاه ها و...صورت خواهد گرفت.