اخبار

بررسی امکان تأمین چرخ خیاطی مورد نیاز نیروهای مشاغل خانگی تولیدکننده محصولات حجاب در اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۱۱/۱۹

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در جلسه ای با نوال ظهیریه پیشران حوزه تولید چادر و محصولات حجاب در اهواز، مسائل و مشکلات نیروی کار این تولیدکننده و راهکارهای حمایت از این نیروها را بررسی کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد در راستای بررسی مسائل و چالش های پیشرانان طرح و حمایت از توسعه کسب و کار آن ها، در جلسه ای با نوال ظهیریه تولیدکننده چادر و محصولات فرهنگی حجاب با برند "مامک" در اهواز به بررسی راهکارهای رفع این مسائل با بهره گیری از ظرفیت خیرین پرداخت.
در این جلسه ظهیریه ضعف بنیه مالی برای تأمین تجهیزات و دستگاه های چرخ خیاطی را به عنوان مهم ترین مشکل نیروهای خود عنوان و تصریح کرد: اکثر افرادی که با آن ها همکاری دارم بانوان سرپرست خانوار و خواستار کار در خانه هستند که با وجود نیاز به این کار توان مالی لازم برای خرید دستگاه چرخ خیاطی را ندارند و لازم است در این خصوص مورد حمایت قرار گیرند.
همچنین تقی نژاد در این جلسه با اشاره به همکاری یک مؤسسه خیریه با دبیرخانه طرح، در خصوص رایزنی برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه با استفاده از ظرفیت این مؤسسه قول مساعد داد تا نیروهای علاقمند و نیازمند به کار در بخش پوشاک مشاغل خانگی این تولیدکننده نیز بتوانند دستگاه های مورد نیاز خود را تهیه و در این حوزه فعالیت کنند.
ظهیریه از سال 1399 به عنوان پیشران با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همکاری دارد و با پشتیبانی 4 نیرو در حوزه تولید انواع چادر، ست حجاب و محصولات فرهنگی با برند "مامک" فعالیت می کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.