اخبار

افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی زنان سرپرست خانوار شهرستان راز و جرگلان

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

خلاصه خبر

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از نقاط ضعف‌ تعاونی‌ها آگاهی محدود اعضاء از اصول و فلسفه شکل‌گیری آن است که با افزایش این آگاهی میتوان کارهای بزرگی را با کمک این تشکل ها انجام داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خوش آینه با اشاره به افتتاح محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار شهرستان راز و جرگلان، گفت: اگر با یک کار ترویجی اصولی و درست بتوانیم فعالیتهای تعاونی ها را رصد کرده و مورد ارزیابی کارشناسی قرار دهیم می توانیم با رفع نواقص و نقاط ضعف در مسیر بهبود شرایط بخش تعاون در استان گام برداریم و به موفقیت می رسیم.
 وی در ادامه بازدید از این نمایشگاه ، تصریح کرد: ارکان تعاونی با استفاده از شاخص‌های شفاف و مناسب به صورت مستمر باید ارزیابی شوند تا به تقویت برنامه های این نهاد ها منجر شود.
وی با اشاره به اینکه تشکیل تعاونی از اصول علمی و مراحل قانونی تبعیت می‌کند ، یادآور شد: یکی از نقاط ضعف‌ تعاونی‌ها آگاهی محدود اعضاء از اصول و فلسفه شکل‌گیری آن است که با افزایش این آگاهی میتوان کارهای بزرگی را با کمک این تشکل ها انجام داد.
خوش آینه افزود: گرایش تعاونی‌ها به ارائه خدمات به ‌جای پرداختن به مسائل ریشه‌ای در حوزه بهره‌برداری بهینه یکی دیگر از مشکلات تعاونی‌ها است که اگر بتوانیم اعضاء را در مسیر درست هدایت کنیم به طور حتم دستاوردهای تعاونی ها بیشتر خواهد شد.
وی گفت: آشنا شدن مردم با فلسفه، اصول، کارکردهای تعاونی و نیز برانگیختن احساس نیاز در  جامعه  برای تشکیل تعاونی نخستین و مهمترین مرحله در مسیر موفیقت بیشتر است که امیدواریم بتوانیم این مسیر را برای اعضاء هموار کنیم.
وی اظهار کرد: تعاونی ها می توانند در تقویت بنیه اقتصادی در مناطق  روستائی بالاخص مرزنشین نقش موثری ایفا کنند و اگر بتوانیم آنها را بخوبی تقویت کنیم زمینه کارهای جمعی و ایجاد اشتغال روستایی بخوبی فراهم می شود.