اخبار

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: کار ارزشمند سازمان خوزستان در توجه به فرصت ها و ظرفیت های حوزه پوشاک

خوزستان

۱۴۰۰/۱۱/۲۳

خلاصه خبر

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: کار ارزشمند سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان توجه به فرصت ها، نیازها و ظرفیت های استان در حوزه پوشاک است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، محمدصادق بیجندی در نشست مشترک با پیشرانان خوزستان که در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیری به این مضمون دارند که "هر وقت به مردم تکیه کردیم و مردم را باور کردیم، به نتایج و دستاوردهای خوبی رسیده ایم"، به نظر می رسد باور به نقش و جایگاه رفیع مردم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان که با مدیریت و نظارت عالیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و دانش بینان در حال اجرا می باشد، در حال رخ دادن است.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش هم‌افزایی، ادامه داد: هم‌افزایی بین‌ پیشرانان، کارآفرینان و افراد علاقمند و فعال در این طرح لازم است بیش از پیش افزایش یابد و این مهم وقتی محقق خواهد شدکه از هم آموختن را جدی بگیریم. وی همچنین به نقش صادرات در پایایی و مولد بودن اشتغال اشاره و اظهار داشت: قدر همجواری با کشور عراق را با توجه به قرابت های فرهنگی و اعتقادی بدانید و برای این فرصت بی‌نظیر برنامه ریزی و هدفگذاری درست داشته باشید. امیدواریم با همکاری و همفکری همه نقش آفرینان حوزه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان و بر اساس یک  برنامه ریزی هدفمند، کارهای اثر بخش و ماندگاری در این حوزه انجام دهیم.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش پیشرانان در ترویج فرهنگ کار و تلاش گفت: به منظور توسعه مشاغل خانگی و کمک به اقتصاد خانواده ها، لازم است تجربیات افراد فعال و موفق در این حوزه مستندسازی و باز نشر شود؛ به همین منظور از مدیران طرح در استان تقاضا می شود از پیشرانان فعال و همکار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، کلیپ های کوتاه مدت تهیه شود.
وی افزود: به منظور توسعه بازار و معرفی ظرفیت محصولات مشاغل خانگی و با بهره گیری از تجارب بین المللی در حوزه کمک به بازاریابی و فروش این محصولات، مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دو نوبت نمایشگاه ملی و استانی در سال در دستور کار است که امیدوارم با رفع شرایط شیوع ویروس کرونا بتوانیم با همکاری سازمان ها و دستگاه های ذی ربط در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: کار ارزشمند سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان توجه به فرصت ها، نیازها و ظرفیت های استان در حوزه پوشاک است. همکاران ما با تلاش و برنامه ریزی مستمر توانسته اند جمع قابل قبولی از کارآفرینان، پیشرانان و علاقمندان حوزه پوشاک را در قالب یک شبکه تخصصی گرد هم آورده و با ارائه آموزش ها و مشاوره های عمومی و تخصصی لازم در زنجیره ارزش (تامین، تولید، بازاریابی و فروش)، اقدامات بسیار مفیدی را انجام دهند. قطعا این حرکت علمی و همدلانه، نوید بخش روزهای بسیار خوبی برای آینده شبکه پوشاک خورستان است و امیدواریم در آینده این شبکه بتواند در سطح ملی فعالیت های مفید و اثرگذاری داشته باشد.
در این نشست پیشرانان همکار در حوزه پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، به بیان نظرات، مشکلات و دغدغه‌ها،  معرفی محصولات و تعداد افراد شاغل مستقیم و غیر مستقیم پرداختند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.