اخبار

کسب و کارهای خرد و خانگی ساماندهی شود

اردبيل

۱۳۹۹/۰۶/۳۰

متن کامل خبر

کسب و کارهای خرد و خانگی ساماندهی شود

دبیرخانه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی استان اردبیل افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی وظیفه مهمی در اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در استان برعهده دارد، گفت: تحقق اهداف این طرح می‌تواند کشور را به سمت توسعه سوق دهد.

قاسم رحیمی با اشاره به اینکه از سال 1389 با تصویب مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی متولی حمایت از کسب و کارهای خانگی است، اظهار کرد: به منظور توسعه اقتصاد کشور لازم است کسب و کارهای خرد و خانگی در کشور تقویت و ساماندهی شوند.

 وی  با بیان اینکه تاکنون به منظور ساماندهی حوزه اشتغال 352 رشته مشاغل خانگی شناسایی شده است، اضافه کرد: با این حال خلاء‌هایی در حوزه اتصال به بازار، بازاریابی و عرضه محصول وجود دارد که این طرح به پشتوانه تجارب ارزنده جهاددانشگاهی در هدایت صحیح آن می‌تواند این بخش را ارتقاء دهد و دغدغه عرضه محصولات را رفع کند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه متقاضیان مشاغل خانگی با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی به چرخه توانمندسازی، آموزش، مشاوره هدایت و در نهایت با حمایت‌های لازم وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: تفاوت این طرح ملی با دیگر طرح‌های اجرا شده جایگزینی توانمندسازی از طریق آموزش و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت مستقیم تسهیلات است.

رحیمی با اشاره به اینکه با توجه به نقش مهم توسعه مشاغل خانگی در تحقق اهداف شعار سال، حمایت بیش از پیش از این مشاغل در فضای شیوع کرونا ضرورت دارد، افزود: امیدواریم با همکاری متقابل جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل شاهد اشتغال پایدار در استان باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از رحیم یونسی، رئیس اداره اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان؛ علیرضا صمدی، کارشناس مسئول آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بقیت الله بابایی، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت، زهرا سهرابی، کارشناس مسئول آموزش بهزیستی استان اردبیل به خاطر همکاری در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار قدردانی و دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی افتتاح شد.