اخبار

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان با اولیت پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

سمنان

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

خلاصه خبر

جلسه شورای اشتغال استان سمنان همراه با ششمین جلسه کارگروه علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استانداری سمنان و به ریاست مهندس هاشمی، استاندار سمنان و با حضور علی منصفی راد، سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان برگزارشد.


متن کامل خبر

این جلسه با حضور مدیران دستگاه های اجرائی مرتبط با مشاغل خانگی و سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار شد.
 مقرر گردید دستگاههای اجرائی مرتبط مشاغل خانگی از ظرفیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در جهت توسعه مشاغل خانگی و  شناسایی و حمایت بانوان فعال در این حوزه استفاده نمایند . 

همچنین مقرر گردید با توجه به ابلاغ مرحله دوم تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 138 میلیارد ریال ، تسهیلات فوق به صورت شناور با اولویت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اولویت پیشرانان به بانکهای عامل معرفی گردد . 

در این جلسه مصوب شد، بانکهای عامل پرداخت کننده  تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به ابلاغ مرحله دوم تسهیلات نسبت به تسریع  بررسی و پرداخت تسهیلات اقدام نمایند .

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.