اخبار

بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام از کارگاه خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی استان

ايلام

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

خلاصه خبر

شیرخانی در این بازدید با بیان اینکه برای حمایت و تقویت چنین کارگاه هایی باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد، افزود:بانوان در استان نقش محوری در تولید و ایجاد اشتغال به ویژه زنان سرپرست خانوار دارند و جا دارد که تمام مسئولان تلاش نمایند زمینه این مهم فراهم شود.


متن کامل خبر

وی با بیان اینکه امروزه بدلیل شرایط کرونا بسیاری از مسائل جامعه به ویژه اقتصاد دچار مشکل شده است، افزود: در طرح ملی مشاغل خانگی، فرد علاوه بر کسب و کار خانگی خود، زمینه اشتغال افراد زیرمجموعه را فراهم می آورد که در تقویت مهارت های اجتماعی آنها نقش بسزایی دارد.

شیرخانی با تاکید بر ارتقای جایگاه زنان و بهره مندی از توانمندی های آنان در سطح استان، گفت: بستر و شرایط ورود به فضای كسب و كار برای فعالان این عرصه بایستی فراهم شود كه این بستر ازقوانین حمایتی برای زنان كارآفرین آغاز می شود. وی افزود: موفقیت زنان كارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلكه منافع اجتماعی وفرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد.
شایان ذکر است؛ این کارگاه تولیدی پوشاک در راستای توانمندسازی، آموزش مهارت و اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایلام راه اندازی شده است.