اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری میان جهاددانشگاهی خوزستان و مدیر فروشگاه مجازی "مامک گروپ"

خوزستان

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

خلاصه خبر

جهاددانشگاهی خوزستان و مدیر فروشگاه مجازی "مامک گروپ" در اهواز به عنوان پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در استان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این تفاهم نامه که به امضای سیدعلیرضا علوی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و نوال ظهیریه مدیر فروشگاه مجازی "مامک گروپ" اهواز رسیده است، با هدف توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی، ایجاد شبکه‌های کسب‌وکارهای مزیت دار استان از طریق بهبود تولید و اتصال به بازار مشاغل خانگی طبق ضوابط طرح ملی توسعه مشاغل خانگی منعقد شد.
در این تفاهم نامه جهاددانشگاهی خوزستان متعهد به ایجاد هماهنگی‌های لازم سازمانی جهت اجرای مفاد تفاهم‌نامه، شناسایی و معرفی افراد مشمول و توانمند در حوزه مشاغل خانگی، ارزیابی و غربالگری متقاضیان جهت معرفی به پیشران، هدایت متقاضیان و پیشران به ثبت‌نام در سامانه inhb.ir، شناسایی نیازهای آموزشی و همکاری در توانمندسازی و آموزش‌های عمومی متقاضیان مشاغل خانگی، مشارکت فکری و ارائه نظرات کارشناسی و مشاوره‌ای به‌منظور توسعه مشاغل خانگی و اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌سازی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی شده است.
از دیگر اهداف این تفاهم نامه می توان به توانمندسازی و ارتقا سطح دانش و مهارت مشمولین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اتصال به بازارهای داخلی و صادراتی و فروش الکترونیکی تولیدات مشاغل خانگی، زمینه‌سازی برای ایجاد شبکه‌های کسب‌وکار مبتنی بر زنجیره ارزش و کمک به بهبود معیشت و افزایش رفاه اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد.
همچنین همکاری در شناسایی افراد توانمند در حوزه مشاغل خانگی، ارائه خدمات در حوزه‌های تأمین، تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی، همکاری در ایجاد شبکه و زنجیره ارزش مشاغل خانگی، ارائه خدمات آموزشی و مهارتی تخصصی به متقاضیان مشاغل خانگی، ثبت اطلاعات پیشران و افراد تحت پوشش در سایت inhb.ir، ارائه خدمات استانداردسازی، کیفیت، بسته‌بندی و تولیدات خانگی، اخذ مجوزهای لازم و رعایت الزامات قانونی، عقد قرارداد خرید تضمینی محصولات خانگی با متقاضیان مشاغل خانگی و ارائه اطلاعات لازم از فعالیت مشاغل خانگی تحت پوشش جهت ثبت در سامانه‌های مربوطه، ارائه حداقل 30 درصد تخفیف برای محصولاتی که توسط جهاد دانشگاهی خریداری شوند و ارائه گزارشات درخواستی درخصوص طرح به جهاد دانشگاهی، از تعهدات این تولیدکننده به عنوان پیشران است.
این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت اعلام آمادگی طرفین قابل تمدید و توسعه است. ظهیریه مدیر مجموعه فرهنگی "مامک گروپ" در زمینه تولید انواع چادر، ست حجاب و محصولات فرهنگی دیگر فعالیت می کند و از سال 1399 به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان پیوسته است.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با سهمیه ایجاد اشتغال برای 2500 نفر توسط سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای  در حال برگزاری است.