اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مواد شناسی در بسته بندی

اصفهان

۱۴۰۰/۱۱/۲۸

متن کامل خبر

  در ادامه اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان اصفهان، کارگاه آموزشي آشنایی با مواد شناسی در بسته بندی محصولات مشاغل خانگی برگزار شد.

به گفته اقاجانی مدرس دوره طراحی بسته بندی محصول اولین چیزی است که توجه مشتری را جلب می کند، علاوه بر این بسته بندی باعث سهولت حمل و نقل محصول و همچنین حفاظت و راحتی در استفاده از محصول نیز می شود. با این وجود برخی از صاحبان کسب و کار بسته بندی را در اولویت اول قرار نمی دهند و بیشتر به فکر کیفیت محصولاتشان هستند تا طراحی.بسته بندی باید کالا را در برابر عواملی مثل ضربه، فشار، حرارت، سرما، رطوبت، یا حتی موارد حساس‌تری مثل اکسیژن، اشعه فرابنفش یا گرد و خاک محافظت کند. بنابراین در صنعت بسته بندی، عدم نفوذپذیری یکی از اصلی ترین اهداف بسته است. محافظتی که باعث از بین رفتن کیفیت کالای داخل آن نشود.در این وبینارشرکت کنندگان با مفهوم بسته بندی، فاکتورهای بسته بندی مناسب، مراحل بسته بندی، مواد مورد استفاده در صنعت بسته بندی (کارتن، پلاستیک، فلز، شیشه، پارچه، چوب و...) آشنا شدند.

 این کارگاه در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور پشتیبانها و متقاضیان مستقل حاضر در نمایشگاه بازار حکیم اصفهان در حوزه بازاریابی و فروش برگزار گردید.