اخبار

رسانه تاثیرگذارترین ابزار معرفی مشاغل خانگی در جامعه

اردبيل

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

خلاصه خبر

سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در حاشیه افتتاح کارخانه نشاسته صنعتی واحد اردبیل ضمن اشاره به بهره‌مندی این نهاد از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا خاطر نشان کرد: رسانه، تاثیرگذارترین و مهم‌ترین ابزار معرفی مشاغل خانگی در جامعه است.


متن کامل خبر

دکتر عیسی علیزاده، سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در گفتگو با خبرنگار واحد ضمن اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی گفت: امروزه شکل کسب و کارها به میزان زیادی تحت تاثیر تکنولوژی روز و فضای مجازی قرار گرفته، به طور مثال با معرفی تاکسی‌های اینترنتی مشاغلی از قبیل تاکسی‌های تلفنی رونق خود را از دست دادند و همین‌طور در آینده نیز احتمالا بسیاری از مشاغل پررونق کنونی تحت تاثیر همین شرایط قرار خواهند گرفت. بنابراین لزوم شناخت بازار، استعدادهای فضای کسب و کار در آینده و نوع مشاغلی که میتوانند در سال‌های آتی سودآور باشند بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند.
علیزاده افزود: بخش قابل توجهی از محصولات مورد نیاز کشور از طریق مشاغل خانگی و تولیدات در منزل تامین می‌شوند که زنان در این تولیدات نقش مهمی ایفا نموده و می‌توانند از این طریق به اقتصاد خانواده و در نهایت جامعه کمک نمایند. هم‌چنین تولید محصولات از طریق مشاغل خانگی کم‌هزینه بوده و به تنوع تولید نیز می‌تواند کمک نماید.
 سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی تصریح کرد: امروزه اغلب افرادی که کسب و کار مرتبط با مشاغل خانگی دارند با جهاددانشگاهی آشنا و به‌نوعی با این نهاد در ارتباط هستند که این دلیلی بر فعالیت قابل توجه همکاران جهادی در این حوزه به‌شمار می‌رود و امیدواریم اجرای این طرح و فعالیت‌های مشابه دیگر به کاهش نرخ بیکاری که معظل جدی در جامعه است، کمک نمایند. علیزاده ادامه داد: حمایت از مشاغل خانگی می‌تواند به حذف برخی واسطه‌ها و دلالان از کسب و کارها کمک نموده و به افزایش سود تولیدکنندگان کمک بسزایی بنمایند.