اخبار

ثبت نام متقاضیان راه اندازی کسب وکارهای خانگی در جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۰۶/۳۱

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به صورت پایلوت در استان و همزمان در هشت استان دیگر کشور در سال‌های 96 تا 98 اجرا شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم بر اجرای طرح در 31 استان کشور به منظور رونق اقتصادی خانواده‌ها و نیز تحقق شعار سال و برای توسعه مشاغل خانگی و رفع بیکاری گرفت.
رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی در سه سال اخیر در سه فاز نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی،توانمند سازی واتصال به بازار  متقاضیان ،مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرد و نتیجه این عملکرد تعمیم این طرح در سطح کشور شد.
رضایی با اشاره به سهمیه 800 نفری استان در طرح جدید عنوان کرد: در این طرح سهمیه 800 نفر به استان اختصاص یافته است که متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز روز یکشنبه 6 مهر ماه به سامانه طراحی شده توسط جهاد دانشگاهی، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام نمایند.
وی گفت: پس از ثبت‌نام متقاضیان، جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح، نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام خواهند کرد.
رضایی توانمند سازی و اتصال به بازار را از شاخص‌های طرح عنوان و گفت: در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی، پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی  وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است که با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و نهایتا با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
گفتنی است متقاضیان ایجاد کسب و کار خانگی می‌توانند تا 6 مهرماه با مراجعه به سامانه inhb.ir برای ثبت‌نام مراجعه و در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03833380723 تماس گرفته و یا به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه نمایند