اخبار

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۲/۰۳

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغالزایی به متقاضیان وام اشتغال در استان پرداخت شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با وجود مشکلات اعتباری و تحریم ها این تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به روستاییان و عشایر خراسان شمالی پرداخت شد.
وی با بیان این که عمده اشتغال استان کشاورزی و دامپروری است، افزود: با وجود تسهیلات خوبی که روستاییان و عشایر پرداخت شد خروجی آن منجر به اشتغال پایدار نشد زیرا متولیان بخش و دستگاه تخصصی باید به طور مستمر با افرادی که تسهیلات دریافت کردند ارتباط داشته باشند و کمک های کارشناسی ارائه کنند و  حوزه تخصصی را مدیریت می کنند تا تسهیلات منجر به افرایش درآمد شود اما این اتفاق نیفتاد.
وی با بیان که عمده درآمد و اشتغال استان از کشاورزی و دامپروری است افزود: درآمد سرانه خانوار شمالی و بویژه روستاییان و عشایر  کمتر از میانگین کشور است و مردم با وجود این که صادقانه و با تمام انرژی کار می کنند اما در شیو ه تولید محصول الگو سازی نکردیم تا منجر به ارزش افزوده شود.
نوری افزود: برای اشتغال پایدار در بخش کشاورزی هنوز همبه تسهیلات کم بهره نیاز داریم و از دیگر سو نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده در این بخش نیز باید مد نظر برنامه ریزان و متولیان باشد.