اخبار

گفتگو با ثریا قنبری کارآفرین برتر

کرمانشاه

۱۴۰۰/۱۲/۰۴

خلاصه خبر

گفتگو با ثریا قنبری کارآفرین برتر در سال 1388


متن کامل خبر

ثریا قنبری بانوی کارآفرین در سال 1388می باشد که فعالیت ایشان از سال1382 آغاز شده قبل از شروع فعالیت خود چند سال در کارگاههای اداره بهزیستی بعنوان مربی فرش دستباف بوده‌اند.

وی بیان کرد : چون به این هنر علاقه‌مند بوده این کار را با سرمایه اندک و با کمک خانواده شروع کرده است، اوایل با تعداد کمی بافنده حدود 10 نفرآغاز به کارکرده‌اند و با پیشرفت کارشان، به تعداد60نفر افزایش نیرو داشته که این افراد در رده های سنی بین 25 تا 50 سال فعالیت دارند. در حال حاضر 2 خواهر، همسر و دخترش در این کار با ایشان همراه هستند.

این بانوی کارآفرین می گوید : من ازکارم رضایت دارم و خوشحالم از اینکه توانسته ام برای چند نفر شغل ایجاد کنم و بابت کسب درآمد خویش و سایر افراد از این طریق، رضایتمندی بسیار دارم.

اوج کار خود را در این می بیند که کارگاه بزرگی داشته باشد و بافنده های علاقه مند که بخاطر کمبود فضای منزل یا مشکلاتی که برای آپارتمان نشینی برای این رشته وجود دارد و نمی توانند فعالیت داشته باشند، بتواند برای آنها سرویس ایاب و ذهاب، حقوق ثابت ماهیانه و بیمه تدارک ببیند.

توصیه ایشان برای افرادی که می خواهند این کار را شروع کنند : اگر جوانان با جان و دل تلاش کنند حتما موفق می شوند و پشتکار و توکل به خدا را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود : بزرگترین دغدغه من این است که بتوانم یک تعاونی  و یک محل دائمی برای کارگاهم داشته باشم.

این بانوی کارآفرین راجع به خاطرات شیرین در دوره کاری خود گفت : زمان انتخاب من به عنوان کار آفرین برتر کشوری در سال 1388، توانستم با مقامات کشوری ملاقات کرده و خواسته ها و نیازهای توسعه کار خود را به آنها انتقال دهم و نیز دریافت لوح تقدیر از آن مقام ها خاطره و تجربه ای به یاد ماندنی برای اینجانب بود.

ایشان راجع به انتظارات و خواسته های خود از استان گفت : جهت توسعه کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و بهتر برای متقاضیان مشاغل خانگی نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و حمایتی در سطح استان می باشم.