اخبار

جهاددانشگاهی اردبیل می تواند خلاء مهارت آموزی در مشاغل خانگی را رفع کند

اردبيل

۱۳۹۹/۰۷/۰۱

متن کامل خبر

دبیر انجمن صنفی کاریابی های غیردولتی اردبیل:

جهاددانشگاهی اردبیل می تواند خلاء مهارت آموزی در مشاغل خانگی را رفع کند

با هدف بهره برداری از ظرفیت دفاتر تسهیلگری و کاریابی های غیردولتی استان اردبیل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هماهنگی مدیران این دفاتر با دبیرخانه طرح در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار و در آن بر لزوم همکاری طرفین تاکید شد.

دبیر انجمن صنفی کاریابی های غیردولتی اردبیل در این جلسه گفت: در حوزه کاریابی ها با خیل عظیم کارجویان مواجه هستیم که فقط برای احراز شغل ثبت نام کرده اند اما هیچ اتفاقی برای مهارت آموزی آن ها صورت نگرفته که جهاددانشگاهی می تواند به خوبی این خلا را رفع نماید.

مالک پناهی با بیان اینکه طرح" توسعه مشاغل خانگی" طرح بسیار خوب و کارآیی می تواند برای استان باشد، اظهار داشت: انجمن صنفی کاریابی های غیردولتی اردبیل آماده همکاری با دستگاه‌های متولی و همچنین جهاددانشگاهی استان اردبیل در اجرای موفق این طرح است که در گام اول از طریق اطلاع رسانی و کمک به شناسایی و ثبت نام مشمولان می توانیم همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات طرح به همه کاریابی ها اعلام خواهد شد، افزود: امیدواریم با درک مناسبی از ضرورت اجرای این طرح، بتوانیم در فازهای مختلف کمک حال جهاددانشگاهی باشیم تا با تحقق اهداف، بخشی از نیازهای مراجعان کاریابی ها نیز برطرف گردد.

پناهی با بیان اینکه با همکاری و تعامل بین نهادهای متولی قطعاً طرح به خوبی پیش خواهد رفت، اظهار کرد: باید اجرای این طرح از طریق برگزاری کارگاه آموزشی به افراد و مسئولان اطلاع‌رسانی شود تا در اجرای روند آن، نظرات و پیشنهادات جمع بندی گردد.

دبیر انجمن صنفی کاریابی های غیردولتی اردبیل ابراز امیدواری کرد: الگوی نوین در حوزه مشاغل خانگی نشان می دهد که به دنبال اجرایی نمودن کسب و کارهای خانگی به شکل واقعی است و دوری از تسهیلات و عدم ورود به چرخه نهادهای حمایتی نشان می دهد این طرح به دنبال برداشتن باری از روی دوش دولت و نهادهای حمایتی است.

پناهی تصریح کرد: از کاریابی های استان اردبیل خواسته ایم از طریق بانک اطلاعاتی خود، با معرفی طرح مستقیما نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا ظرفیت مناسب آن ها به خوبی بروز داده شود.