اخبار

توسعه مشاغل خانگی نیازمند ایجاد یک بازار منسجم و پررونق است

هرمزگان

۱۴۰۰/۱۲/۰۷

خلاصه خبر

بانوی کارآفرین هرمزگانی گفت: مسئولان در حوزه حمایت‌های مالی و ایجاد یک بازار منسجم و پررونق برای کسب و کارهای خانگی گام بردارند.


متن کامل خبر

صدیقه زاهدی، بانوی کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: من از سال ۸۳ تا ۹۷ به عنوان مربی پیش‌دبستانی فعال و به مدت ۲ ماه نیز به عنوان معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش مشغول بودم اما به دلیل دور بودن محل کار از منزل انصراف دادم.

وی ادامه داد: در همین حین از سال ۸۸ به صورت پاره‌وقت نیز در منزل کار سورت و بسته‌بندی خرما را آغاز کردم و فعالیتم از سال ۹۵ شکل جدی‌تری به خود گرفت. با هدف کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای خودم و همچنین تعدادی از آقایان و خانم‌های روستایمان تصمیم به راه‌اندازی یک کارگاه و توسعه کسب و کارم گرفتم.

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل پیشرفتم را ابتدا علاقه و پشتکار بسیار زیاد خودم و سپس تشویق خانواده و دوستانم خود می‌دانم. در این مسیر نقطه قوت کارم پیگیری و تلاش بسیار زیاد برای رفع موانع پیش رو و پشتکار در این شغل است و مانند بسیاری از مشاغل خانگی دیگر نقطه ضعفمان کمبود امکانات و بودجه لازم برای ارتقای کارمان است.

زاهدی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که برای آنان اشتغال ایجاد کرده بسته به فصل و میزان کاری که دارند متفاوت از ۱۰ تا ۴۰ نفر است، بیان کرد: افرادی که به فعالیت‌های مربوط به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاقه دارند می‌توانند در فصل تابستان که فصل برداشت خرما در هرمزگان است، وارد این حوزه شده و تابستان پرکاری را برای خودشان فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به خصوص در زمینه اتصال به بازار نقش به سزایی در رشد کسب و کار ما داشته است، یادآور شد: با این حال بدون بودجه و با دستان خالی نمی‌توان پیشرفت چندانی داشت و بازار فروش خود را در سطح بالاتری گسترش داد؛ از این رو درخواست من از مسئولان این است که در حوزه حمایت‌های مالی و ایجاد یک بازار منسجم و پررونق برای کسب و کارهای خانگی گام بردارند.

انتهای پیام