اخبار

تولیدات مشاغل خانگی کردستان بسترساز معرفی فرهنگ غنی این خطه است

كردستان

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

خلاصه خبر

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، هفتم اسفندماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه طرح مشاغل خانگی استان با تقدیر و تشکر از پیشرانان موفق حضور یافته در این نمایشگاه اظهار کرد: غرفه‌های این نمایشگاه نشان از عزم و اراده قوی کسانی است که در تلاشند تا چرخ‌های توسعه، تولید و اقتصاد استان و کشور را با سرعت بیشتری حرکت دهند.


متن کامل خبر

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، هفتم اسفندماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه طرح مشاغل خانگی استان با تقدیر و تشکر از پیشرانان موفق حضور یافته در این نمایشگاه اظهار کرد: غرفه‌های این نمایشگاه نشان از عزم و اراده قوی کسانی است که در تلاشند تا چرخ‌های توسعه، تولید و اقتصاد استان و کشور را با سرعت بیشتری حرکت دهند.

وی افزود: پیشرانان مشاغل خانگی در کنار تولید محصولات و تأمین امرار معاش خود در تلاشند تا با به کارگیری و حمایت سایر افراد جامعه، زمینه‌ای برای اشتغالزایی آنان ایجاد کنند که باید قدردان این توانایی و تلاش باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: تولیدات مشاغل خانگی در کنار اشتغالزایی ایجاد شده زمینه‌ساز معرفی فرهنگ غنی مردم استان کردستان بوده است که همین امر، ضرورت تداوم و استمرار برپایی نمایشگاه‌های تولیدات و محصولات مشاغل خانگی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها و پتانسیل‌های اصلی استان کردستان وجود مرزها بوده است، افزود: مرزها دارای مزایا و فرصت‌های زیادی بوده که یکی از این مزایا، معرفی تولیدات مشاغل خانگی و معرفی و تأمین بازار فروش این محصولات بوده است که در این راستا پیشرانان طرح مشاغل خانگی استان درخواست امکان فروش تولیدات خود در آن سوی مرزها را دارند.

اسدی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۶ در ستاد اشتغال کشور مطرح شد، گفت: اجرای این طرح به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد که این وزارتخانه نیز اجرای این طرح را به جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، دانش بنیان و دانشگاهی واگذار کرد که در وهله اول در ۹ استان به صورت پایلوت اجرا شد.

وی استان کردستان را یکی از استان‌های پایلوت اجرای طرح مشاغل خانگی دانست و اظهار کرد: سهیمه در نظر گرفته شده برای استان کردستان دو هزار و ۶۰۰ نفر بوده است که اجرای موفق و بازخورد مناسب این طرح موجب شد این طرح در ۳۱ استان کشور اجرایی شود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در زمان ثبت‌نام با وجود سهمیه در نظر گرفته شده برای این طرح، پنج هزار و ۵۲۶ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که بعد از ارزیابی‌های اولیه چهار هزار و ۸۰۵ نفر مورد تأیید قرار گرفتند و در مرحله استعدادسنجی نیز دو هزار و ۸۴۹ نفر باقی ماندند.

وی به مرحله مشاوره و هدایت شغلی برای شرکت‌کنندگان در این طرح اشاره کرد و افزود: بعد از انجام مرحله هدایت شغلی برای شرکت‌کنندگان آموزش‌های عمومی و تخصصی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد و در کل ۳۱ کارگاه عمومی و مشاوره‌ای برگزار شد و در مجموع دو هزار و ۶۰۷ نفر به بازار متصل شدند.

اسدی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای این طرح، سهمیه استان کردستان ۴۰۰ نفر بود، افزود: در این دوره نیز هزار و ۱۶۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که هزار و ۱۱۵ نفر ارزیابی اولیه شدند و در مرحله استعدادسنجی نیز ۸۰۰ نفر شناسایی شدند که کارگاه‌های عمومی و تخصصی برای این افراد برگزار شد که در پایان تعداد ۶۸۸ نفر موفق به اتصال به بازار شدند.

وی بیان کرد: در طول چهل سال از دوران پیروزی انقلاب اسلامی هر برنامه‌ای که با پشتوانه مردمی اجرا شده، موفقیت حاصل شده است و بر این اساس طرح مشاغل خانگی نیز به دلیل پشتوانه مردمی طرحی موفق و اثرگذاری خواهد بود.

گفتنی است، بعد از پایان مراسم افتتاحیه از پیشرانان موفق جهاددانشگاهی از سوی این نهاد انقلابی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.