اخبار

نمایشگاه دستاوردها و محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی» استان کردستان افتتاح شد

كردستان

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

خلاصه خبر

«نمایشگاه دستاوردها و محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی» استان کردستان با حضور استاندار کردستان و رئیس جهاددانشگاهی کردستان، هفتم اسفندماه در محل نگارخانه ارشاد سنندج افتتاح شد.


متن کامل خبر

نمایشگاه «دستاوردها و محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان» امروز هفتم اسفندماه در محل نگارخانه ارشاد سنندج افتتاح شد.

این نمایشگاه در راستای آشنایی مردم با طرح مشاغل خانگی، معرفی تولیدات، دستاوردهای مشاغل خانگی، بازاریابی و فروش محصولات خانگی برپا شده است.

رئیس ادارە توسعە تعاون ادارە کل تعاون، کار و رفاە اجتماعی استان کردستان، گفت: یکی از راەهای ایجاد اشتغال، اشتغال از طریق مشاغل خرد و خانگی و راە‌اندازی کسب و کارها با استفادە از سرمایەهای کوچک است.

محمد یارە در افتتاحیە این نمایشگاە با اشارە بە اینکە یکی از مصداق‌های سیاست دولت، مشاغل خانگی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، مشاغل خانگی در قالب مشاغل مستقل نتوانستە است سیاست‌ها و پیش‌بینی‌های قانون را محقق کند، لذا چند سالی است کە حسیاست و رویکرد وزارتخانە بر پیشران‌ها و پشتیبان‌ها استوار است.

وی عنوان کرد: این نمایشگاە حاصل جمعیت ۱٥ نفر از پیشرانان مشاغل خانگی فرش، قالی و سایر مصنوعات و کارهای دستی است.

یارە افزود: برگزاری نمایشگاە‌های صنایع دستی و ترویج اینگونە فعالیت‌ها می‌تواند برای افرادی کە بە دنبال ایجاد شغل در محل سکونت خود هستند، موثر باشد.

وی اضافە کرد: امید است در آیندە در سیاست‌ها و هدف‌گذاری ۳۳ هزار فرصت شغلی در استان کردستان، قسمتی از آن بە مشاغل خانگی سوق دادە شود کە تاکید و الویت ما در بحث پیشران‌ها و پشتیبان‌های مشاغل خانگی است.

محمد یارە اضافە کرد: امیدواریم این نمایشگاەها بە صورت فصلی و دائمی در محل نمایشگاەهای دائمی شهر سنندج برگزار شود تا مردم بیش از پیش با مشاغل خانگی آشنایی پیدا کنند.

گفتنی است؛ این نمایشگاە از ۷ الی ۹ اسفند ادامە و بازدید برای عموم آزاد است.