اخبار

معرفی نیروهای پیشران تریکودوزی در اهواز برای خرید دستگاه چرخ خیاطی

خوزستان

۱۴۰۰/۱۲/۰۹

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با اشاره به درخواست پیشران حوزه تولید پوشاک ورزشی در اهواز، از تکمیل مدارک نیروهای متقاضی خرید چرخ خیاطی این تولیدکننده جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو مذاکرات انجام شده با نادیا علی نجاتی پیشران حوزه تریکودوزی مبنی بر نیاز یکی از نیروهای مشاغل خانگی این تولیدکننده به چرخ خیاطی، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت خیرین برای تأمین اعتبار موردنیاز جهت رفع این مشکل رایزنی های لازم انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با همکاری صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران و اعتبارات یک موسسه خیریه، قرار شد یک دستگاه چرخ خیاطی برای نیروی کار متقاضی این تولیدکننده تأمین اعتبار و خریداری شده و این مبلغ به صورت اقساط بدون بهره از محل درآمد این افراد، به صندوق بازگردانده شود.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با بیان اینکه این اعتبار صرف خرید دستگاه چرخ خیاطی مدنظر خواهد شد، گفت: پس از تحویل دستگاه، فرد متقاضی باید مبلغ هزینه شده را به صورت اقساط پایین به صندوق خیریه پرداخت کند؛ با این اقدام شخص می تواند اشتغال پایداری برای خود ایجاد کند و مالک دستگاه موردنظر شود. این متقاضی جهت تحویل مدارک خود به دبیرخانه طرح مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل کرد.
تقی نژاد یادآور شد: پیش از این و با همکاری صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران و این مؤسسه خیریه، 4 دستگاه چرخ خیاطی برای نیروهای متقاضی مشاغل خانگی این پیشران تأمین شد. علی نجاتی از سال 1399 به عنوان پیشران با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همکاری دارد و توانسته با راهبری و هدایت دبیرخانه طرح ضمن توسعه کسب و کار خود برای زنان سرپرست خانوار منطقه محروم ملاشیه اهواز اشتغال ایجاد کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.