اخبار

جذب هشت میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در کردستان

كردستان

۱۴۰۰/۱۲/۰۹

خلاصه خبر

سرپرست ادارە تعاون، کار و رفاە اجتماعی استان کردستان گفت: در سال ۱٤۰۰ در بحث مشاغل خانگی ٨ میلیارد اعتبار جذب و در شهرستان‌ها توزیع شدە است.


متن کامل خبر

سرپرست ادارە تعاون، کار و رفاە اجتماعی استان کردستان گفت: در سال ۱٤۰۰ در بحث مشاغل خانگی ٨ میلیارد اعتبار جذب و در شهرستان‌ها توزیع شدە است.

فرزاد پیشکاری، در حاشیە نمایشگاە دستاوردها و محصولات طرح توسعە مشاغل خانگی استان کردستان، با اشارە بە شرایط حاکم در کشور و بیکاری خیل عظیمی از مردم بە ویژە جوانان اظهار کرد: نگاە دولت سیزدهم و ریاست جمهوری و تاکید استاندار کردستان در حوزە اشتغال، می‌تواند در بحث توسعە اشتغال سهم‌ بسزایی داشته باشد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامە وزارت تعاون، کار و رفاە اجتماعی و جهاددانشگاهی در بحث مشاغل خانگی خبر داد و گفت: هدف از این تفاهم نامە، در مرحلە نخست شناسایی افراد مستعد، خلاق و بااستعداد و در مرحلە دوم آموزش و پرورش استعداد و خلاقیت افراد و در مرحلە سوم اتصال این افراد بە بازار است.

پیشکاری در خصوص تاثیرات نمایشگاەهای صنایع دستی بر کار کارآفرینان و تولیدکنندگان، عنوان کرد: این نمایشگاە در بهتر دیدە شدن و شناسایی کار و فعالیت کارآفرینان تاثیربسزایی دارد.

وی ادامە داد: نمایشگاەهای صنایع دستی فرصتی برای معرفی کار و هنر دستی افرادی است کە می‌خواهند برای خود و اعضای خانوادە درآمدی داشتە و در توسعە اشتغال استان و کشور نیز نقش بسزایی داشتە باشند.

پیشکاری اضافە کرد: حضور شخص استاندار در این نمایشگاه، نشان از نگاە ویژە ایشان بە بحث توسعە اشتغال در استان دارد.

وی بیان کرد: نمایشگاە‌های صنایع دستی، یکی از ضروریات استان برای عرضە و نمایش دستاوردهای تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

پیشکاری با تاکید بر اینکە خانوادەها باید در بحث اشتغال سهیم باشند، خاطرنشان کرد: ٥۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش پررنگی در مشاغل خانگی دارند و امید است با توسعە مشاغل خانگی بە بحث توسعە اشتغال کمک کنند.

پیشکاری یادآور شد: در سال ۱٤۰۰ در بحث مشاغل خانگی ٨ میلیارد اعتبار جذب و در شهرستان‌ها توزیع شدە است