اخبار

بازدید سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از کارگاه محصولات نمدی

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۲/۰۹

خلاصه خبر

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از کارگاه محصولات نمدی خانم درخشان، پیشران این دوره باحضور خانم سلطانی بازرس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، بازدید کرد.


متن کامل خبر

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از کارگاه محصولات نمدی خانم درخشان، پیشران این دوره باحضور خانم سلطانی بازرس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، بازدید کرد.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری، محمدتقی حسین پوردر این در این بازدید رسیدن متقاضیان به درآمد پایدار را از اهداف اجرای این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال این است که متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران و وصل شدن به بازار به درآمد پایدار برسند.

وی با اشاره به فاز اتصال به بازار خاطرنشان‌کرد: در این مرحله مجموعه‌ای از اقدامات از قبیل هدایت متقاضیان به تعیین نام و برند تجاری برای محصولات خانگی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی، کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش، اتصال به بنگاه پیشرو، شناسایی و معرفی بازارهای جدید برای تولیدات مشاغل خانگی، شکل‌دهی بازارهای فروش الکترونیکی، معرفی و فروش محصولات، شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی انجام می‌شود که زمینه‌های فروش و ایجاد بازار پایدار برای محصولات خانگی را فراهم می‌کند.

وی با بیان مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نسبت به طرح‌های پیشین در کشور، گفت: ارائه آموزش‌های عمومی، تخصصی مشاوره، اتصال به بازار، فروش تضمینی، عدم وابستگی به وام و بدهکار نشدن متقاضی، ایجاد درآمد پایدار، شبکه‌سازی، بیمه توافقی، تولید قراردادی بین متقاضی و پیشران، عدم وابستگی به سازمان‌های حمایتی، ارتقای کیفیت محصول متناسب با نیاز بازار، استانداردسازی و اصلاح زنجیره ارزش از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این طرح است.

به گفته وی، در نتیجه این طرح متقاضی به ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، دسترسی به پیشران‌های (کارفرماهای) متعدد، افزایش اعتبار شغلی، اشتغال‌زایی برای سایرین و تبدیل شدن شغل خانگی به شغل خانوادگی، ارتقای کیفیت زندگی و در نهایت ایجاد درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل دست می‌یابد