اخبار

جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز معرفی و ایجاد بازار فروش مشاغل خانگی

كردستان

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

خلاصه خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان با تشکر و قدردانی از جهاددانشگاهی کردستان در برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها برای کسانی که در خانه‌های خود و یا کارگاه‌های کوچکی مشغول فعالیت هستند، زمینه‌ساز معرفی و آشنایی مردم با تولیدات مشاغل خانگی و جذب و ایجاد بازار فروش برای آنان خواهد شد.


متن کامل خبر

دکتر لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان در حاشیه برپایی نمایشگاه طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: در جهان امروز بحث مشاغل خانگی مورد توجه تمام کشورهای جهان قرار گرفته است و اقتصادهای موفق جهان و حتی کشورهای صنعتی نیز در بحث مشاغل خانگی کار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از کشورهای صنعتی درصدی از سرانه ملی آن ها در بخش مشاغل خانگی اختصاص دارد، افزود: در این کشورهای توسعه یافته، بخشی از فعالان حوزه مشاغل خانگی را آقایان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه کشور چین یکی از کشورهای موفق در حوزه مشاغل خانگی بوده است، بیان کرد: بسیاری از برندهای برتر جهان بخشی از کارهای تولیدی خود را به فعالان حوزه مشاغل خانگی واگذار کرده که همین امر زمینه‌ساز اشتغالزایی با ثبات و پایداری در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی ظرفیتی متعالی برای توسعه اشتغالزایی بوده است و بر همین اساس نباید فقط این فعالیت فقط در بخش صنایع دستی باشد چراکه امروزه در بخش مشاغل خانگی رشته‌های جدید در بخش صنعتی نیز تعریف شده که بازاریابی خوبی برای فروش این تولیدات صورت گرفته است.

آژیر با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت توجه خاصی را به مشاغل خانگی داشته است، گفت: بر همین اساس و به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان برای فعالیت در این بخش تسهیلات و اعتبارات خاصی به بخش مشاغل خانگی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز حامی بخش مشاغل خانگی، اشتغال و کارآفرینی به ویژه در بخش بانوان بوده است و وظیفه ما نظارت، هماهنگی و پیگیری بوده است تا در جریان چگونگی اجرای این طرح قرار بگیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: در این راستا پیگیر مشکلات و مسائل فعالان این حوزه بوده و برای اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به فعالان این حوزه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی با تشکر و قدردانی از جهاددانشگاهی کردستان در برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها برای کسانی که در خانه‌های خود و یا کارگاه‌های کوچکی مشغول فعالیت هستند، زمینه‌ساز معرفی و آشنایی مردم با تولیدات مشاغل خانگی به استان و جذب و تأمین بازار فروش برای آنان خواهد شد.

آژیر با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌ها برای تولیدات فعالان حوزه مشاغل خانگی گفت: این نمایشگاه‌ها به دلیل تأثیرگذاری خاص آن در بخش معرفی این تولیدات به مردم و بازار باید بیشتر برپا شود که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌هایی همچون جهاددانشگاهی و دستگاه‌های ذیربط بیشتر فراهم کنیم تا امکان فروش و عرضه برای این تولیدکنندگان را فراهم کنیم.

وی در پایان از برپایی نمایشگاهی برای تولیدات زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی در اسفندماه جاری خبر داد و یادآور شد: در صورتی که ستاد مقابله با کرونا مجوز برپایی این نمایشگاه را صادر کنند، نمایشگاه تولیدات بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی به زودی برپا خواهد شد.