اخبار

ضرورت برپایی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در استان کردستان

كردستان

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

خلاصه خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان وجود مکان برای برپایی نمایشگاه‌ها مشاغل خانگی را از نیازهای ضروری در استان دانست و گفت: به منظور تأمین بازار فروش برای تولیدات مشاغل خانگی نیازمند نمایشگاه‌های دائمی هستیم که در این راستا مقدمات کار فراهم شده و ساخت آن سرعت گرفته است.


متن کامل خبر

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در حاشیه برپایی نمایشگاه طرح توسعه مشاغل خانگی ، با قدردانی از جهاددانشگاهی در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از کارهای مؤثر برای معرفی و آشنایی بیشتر مردم با طرح مشاغل خانگی برپایی نمایشگاه و فروشگاه‌هایی از تولیدات فعالان این عرصه در سطح شهرها بوده است.

وی با اشاره به پیوند ناگسستنی تولیدات مشاغل خانگی با فرهنگ مردم افزود: تولیدات مشاغل خانگی به نوعی بازتابی از فرهنگ و آداب و رسوم کُرد و کردستان بوده است که باید به نسل‌‌های آینده انتقال یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یه یکی دیگر از مزایای این نمایشگاه طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان اشاره و بیان کرد: وجود پشتیبانان و پیشرانان موفق در این نمایشگاه یکی از نکات حائز اهمیت بوده است چراکه هریک از پیشرانان مشاغل خانگی زیر مجموعه‌هایی را دارند که به واسطه این تولیدات هم از لحاظ شغلی و هم درآمدی حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: وجود پیشرانان و پشتیبانان مشاغل خانگی زمینه‌ساز توسعه اشتغال به عنوان یکی از نیازهای ضروری استان کردستان به ویژه در بخش فرهنگ و هنر خواهد شد.

رستمی افزود: برپایی نمایشگاه‌های برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی با هدف فروش و معرفی این تولیدات، شناسایی فعالان این بخش و اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ اشتغالزایی خانگی بسیار حائز اهمیت و از نیازهای ما در این بخش بوده است.

وی وجود مکان برای برپایی نمایشگاه‌ها مشاغل خانگی را از نیازهای ضروری در استان کردستان دانست و گفت: به منظور تأمین بازار فروش برای تولیدات مشاغل خانگی نیازمند نمایشگاه‌های دائمی هستیم که در این راستا مقدمات کار فراهم شده و ساخت آن سرعت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: نگارخانه ارشاد کردستان به دلیل قرار گرفتن در پیاده راه فردوسی یکی از مکان‌های مناسب برای برپایی این نمایشگاه‌‌ها بوده است که با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان کار بازسازی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی از اختصاص اعتبار سه میلیارد تومانی به بازسازی این نگارخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله تأمین پیمانکار برای بازسازی نگارخانه هستیم که به امید خدا در چند ماه آینده شاهد افتتاح مکانی آبرومند برای برپایی نمایشگاه‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان کردستان خواهیم بود.

رستمی با اشاره به خبرهای خوبی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر گفت: بعد از بازسازی و افتتاح این نگارخانه، فعالان و تولیدکنندگان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند به صورت رایگان نمایشگاهی از تولیدات خود را در نگارخانه ارشاد برپا کنند.

وی به اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان حوزه فرهنگ و هنر در چند بخش مختلف اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت تسهیلاتی در بخش مشاغل مستقل، مشاغل پشتیبان، پرداخت تسهیلات با چهاردرصد کارمزد به پشتیبانان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و اعتبارات تبصره ۱۸ تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد شش درصد از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و مشاغل خانگی حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به رشد قابل توجه بخش مشاغل خانگی در سال جاری بیان کرد: سال گذشته تسهیلات مشاغل خانگی ۱۲۰ میلیون تومان بود اما امسال با رایزینی‌های صورت گرفته هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان این عرصه اختصاص یافته است.

وی در پایان یادآور شد: با جهاددانشگاهی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا این تسهیلات در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.