اخبار

مشاغل خانگی راهی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۲

متن کامل خبر

دومین نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی، امروز با حضور مسئولان استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان و اداره‌کل زندان های استان برگزار شد.

مهندس مرتضی نوری ، مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان درآغاز  این نشست ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات موثر انجام شده  در زندان در حوزه اشتغال ، ابراز امیدواری کردند با توجه به ظرفیت طرح جدید بتوان اشتغال بیشتری را در آینده نزدیک برای خانواده ها و افراد تحت پوشش این مجموعه ایجاد نمود.

همچنین بیان داشتند جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای و تسهیل گر فعال در حوزه مشاغل خانگی تلاش مضاعفی را جهت راهبری فرصت های شغلی برای خانواده های تحت پوشش این مجموعه خواهد داشت تا بتوان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در استان بود.

و در ادامه افزودند وام راه حل ایجاد اشتغال به تنهایی نیست بلکه میتواند موجبات بحران اشتغال هم باشد اگر در زمان مناسب و به افراد مناسب و در موضوع مناسب ارائه نشود لذا ما نیز در این طرح تکیه بر وام نداشته بلکه تمرکز خود را روی توانمندسازی ، مشاوره ، اتصال به بازار و شبکه سازی معطوف نموده ایم..

محمدرضا آبشناس، معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بیان داشتند اشتغال خانواده های زندانیان می تواند موجبات همدلی و کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم آورد  و سیاست فعلی قوه قضائیه کاهش جمعیت افراد در زندان هاست.

 معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل ، آمادگی مجموعه خویش را جهت همراهی در این طرح اعلام نمودند و مقرر گردید در گام اول جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از مجموعه در اسرع وقت انجام پذیرفته و بتوان با اشتراک گذاری ظرفیت ها شاهد تحول در حوزه اشتغال بود.

همچنین سید مسعود طباطبائی ، مدیرعامل بنیاد تعاون زندان نیز  بیان داشتند ظرفیت های فعلی این مجموعه میتواند در این طرح مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون اشتغال اداره کل نیز ضمن تاکید بر نوآوری در روند اشتغال خانگی ، بیان داشتند باید از تکرار مسیرهای اشتباه گذشته در روند ایجاد اشتغال دوری نمود تا بتوان شاهد تحول اشتغال در استان بود.

داودی‌راد نیز در پایان این نشست ضمن تشکر از اقدامات اداره کل زندان‌ها در توسعه مشاغل خانگی برای خانواده های تحت حمایت شان ، با توجه به سابقه فعالیتی خویش در قالب تسهیل گر مناطق آسیب پذیر شهری بیان داشتند مشاغل خانگی در کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان می تواند موثر و کارآمد باشد چنانچه روند اجرایی طرح اصولی باشد.

در ابتدای این نشست بازدید میدانی از ظرفیت های حوزه اشتغال اداره کل زندان ها نیز انجام پذیرفت .