اخبار

نوروز؛ فرصت مشاغل خانگی برای ورود به بازار فروش

زنجان

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان زنجان عنوان کرد نوروز؛ فرصت مشاغل خانگی برای ورود به بازار فروش


متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان زنجان گفت: نوروز، فرصتی برای افزایش فروش محصولات مشاغل خانگی است.

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با نزدیک شدن ایام نوروز، میزان خرید کالا در قریب به اتفاق محصولات افزایش می‌یابد که این مهم فرصت خوبی برای کالاهای تولید شده در حوزه مشاغل خانگی است تا بتوانند از این فرصت برای ورود به بازار و فروش محصولات استفاده کنند.

وی کرونا را فرصتی برای رونق بازار فروش مجازی محصولات عنوان کرد و افزود: اگر محصولات این افراد از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به فروش برسد، زمینه جذب مشتری و بازاریابی نیز فراهم خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه، امری اثبات شده است. در کشورهای توسعه‌ یافته چند دهه از اجرای سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی می‌گذرد و درصد زیادی از مشاغل در کشورهای پیشرفته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته است.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی، تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود که توسعه کسب‌ و کارهای خانگی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها در موضوع اشتغال در دوران شیوع کرونا باشد، به همین دلیل امروزه مشاغل خانگی یکی از کسب‌ و کارهای موفق در دنیا محسوب می‌شود.

اجلی با اشاره به رسته‌های این طرح، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.