اخبار

اعطای بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خدابنده در زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

خلاصه خبر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده گفت: تسهیلات ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی به هنرمندان مشاغل خانگی خدابنده‌ای اعطا شد.


متن کامل خبر

معصومه شیری در گفت‌وگو با ایسنا، از اعطای تسهیلات ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات به‌ منظور حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران و نیز ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در خدابنده در بهمن‌ماه و به‌ صورت کم‌بهره و بلندمدت اعطا شده است.

وی افزود: این تسهیلات به ۱۱ هنرجوی صنایع‌دستی که در رشته گلیم‌بافی و سفال‌سازی که تحت آموزش‌های رایگان قرار گرفته و موفق به اخذ گواهی دوره آموزشی صنایع‌دستی و دریافت پروانه تولید صنایع‌دستی شده‌اند، پرداخت شد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم فعالان صنایع‌دستی خدابنده با دریافت این تسهیلات، فرآیند تولید و بازاریابی خود را توسعه داده و موجب تقویت اشتغال، حفظ صنایع‌دستی و کمک به رونق اقتصادی پایدار استان شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده با اشاره به نقش مشاغل خانگی با تسهیلات اندک در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال به‌ویژه برای بانوان از جمله مزایای کسب‌ و کارهای خانگی است. رشته‌های متعدد صنایع‌دستی در شهرستان وجود دارد که دارای شاخص‌های ویژه بومی و منطقه‌ای است که می‌توانند شناسه بسیار خوبی برای معرفی آن روستا یا شهر باشد.