اخبار

پیش‌رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» در کرمان برگزار شد

كرمان

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

خلاصه خبر

پیش‌رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» در کرمان برگزار شد.


متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیش رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد کرمان به همت جهاد دانشگاهی استان و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان از روز هفتم اسفندماه آغاز و تا ۹ اسفند ماه برگزار شد

دکتر مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد بیان کرد: عنوان رویداد، کسب‌کارهای خرد و کلان در نظر گرفته شده است و ۱۶ کارگاه در طول مدت برگزاری رویداد برگزار خواهد شد که تمام نکاتی که در این کارگاه‌ها بیان می‌شود باید مد نظر گرفت تا ایده‌ها به طور کامل پرورش داده شوند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه امروز رویدادهای استارت‌آپی در دنیا و کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: دو عنصر اصلی یک استارت‌آپ خلاقیت و نوآوری آن است و لازمه این خلاقیت این است که نسبت به محیط پیرامون، محیط کار و ابزار حساسیت داشته باشید تا یک جرقه در ذهن ایجاد شده و خلاقیت در کسب‌کار شکل بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان تفاوت استارت‌آپ با یک کسب و کار معمولی را خلاقیت عنوان کرد و با اشاره به مهمترین استارت‌آپ‌های موفقی که در حال حاضر فعالیت خوبی دارند، گفت: خلاقیت، نوآوری و حساسیت نسبت به محیط پیرامون مهمترین علت موفقیت این نوع کسب‌وکارها است.

دکتر بازمانده خاطرنشان کرد: اصل و خروجی استارت‌آپ‌ها پایین آوردن هزینه‌ها و بالا بردن بهره ‌وری و سود است، افراد باید مشکلات موجود را در نظر بگیرند و با ایده‌های خلاق، نوآورانه و کاربردی، روش‌های سنتی را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه ایده‌های برتر و کاربردی در پایان دوره تا مرحله اجرا حمایت خواهند شد، گفت: ۵۶ درصد استارت‌آپ‌ها بُعد کشوری دارند ۳۳ درصد در سطح استان و بقیه بین‌المللی هستند و شرکت کنندگان در رویداد برای موفقیت باید بُعد بین‌المللی یک ایده را نیز در نظر بگیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه پیش از اجرای ایده باید یک طرح توجیهی برای کسب‌کار وجود داشته باشد عنوان کرد: موفقیت در هر ایده و استارت‌آپ بستگی به اندیشه، اراده و خودباوری شما دارد.