اخبار

راه اندازی شعبه مرکز تخصصی معرفی مشاغل آینده و آینده مشاغل جهاددانشگاهی در پارک اقتصاد دیجیتال استان

سمنان

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

خلاصه خبر

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان از مرکز تخصصی معرفی مشاغل آینده و آینده مشاغل به عنوان یکی از ظرفیت ها و توانمندی های بخش آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی نام برد


متن کامل خبر

علی منصفی راد در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: این مرکز در ۸ حوزه تحت عناوینی مانند اقتصاد سبز، اقتصاد مراقبت، فروش، بازاریابی و محتوا، توسعه محصولات، کسب و کار و فرهنگ و... فعالیت می کند و می تواند در طرح بزرگ پارک اقتصاد دیجیتال نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: جهاددانشگاهی استان ظرفیت و پتانسیل خوبی در مراکز نوآوری و شکوفایی دارد و این آمادگی را داریم که در بحث پارک اقتصاد دیجیتال، راه اندازی شهر هوشمند، فناوری و IT و... همکاری داشته باشیم، جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فعالیت های خوب و اثرگذاری داشته است و این دانش و تجربه در پارک اقتصاد دیجیتال و... نیز به کار گرفته می شود.

وی تأکید کرد: با توجه به راه اندازی کلینیک حل مسئله در استان سمنان، جهاددانشگاهی این ظرفیت را دارد که کلینیک عارضه یابی و حل مسئله را به بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی و تحقیقاتی مرکز افکار سنجی و نظرسنجی در استان راه اندازی کند، و می تواند نقش مؤثر و مناسبی در این حوزه داشته باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: در بحث آموزش های حضوری و غیرحضوری نیز در این مدت فعالیت های خوب و گسترده ای انجام شده است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تا کنون قریب به ۲۱ هزار دانشجو به صورت آنلاین توسط سامانه آموزش های مجازی جهاددانشگاهی استان سمنان آموزش دیده اند.

منصفی راد همچنین اضافه کرد: در بحث آموزش کارکنان دولت و دوره های آموزشی ویژه دستگاه های اجرایی، مأموریتی برای جهاددانشگاهی تعریف شود تا انشاءالله بتوانیم از این ظرفیت جهاددانشگاهی در بحث توسعه آموزش های مهارتی استان استفاده کنیم.