اخبار

همکاری اعضای شبکه پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در تربیت نیروی کار

خوزستان

۱۴۰۰/۱۲/۱۶

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از همکاری نادیا علی نجاتی پیشران حوزه تریکودوزی با نوال ظهیریه پیشران حوزه تولید چادر و محصولات حجاب در اهواز، در زمینه آموزش و تربیت نیروی کار خبرداد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با اشاره به شکل گیری شبکه پوشاک استان با حضور پیشران های حوزه تولید پوشاک عضو طرح، یکی از اهداف این شبکه را هم افزایی اعضا و استفاده از امکانات و ظرفیت های یکدیگر در جهت توسعه کسب و کار آن ها عنوان کرد و گفت: در این راستا با جلسات برگزار شده میان اعضا همکاری های مختلفی شکل گرفته و در حال توسعه است.
وی افزود: در همکاری اخیر میان خانم ها نادیا علی نجاتی و نوال ظهیریه، باتوجه به سوابق تجربه کاری و مهارت بالای خانم علی نجاتی در حوزه های طراحی، برش و دوخت انواع پوشاک، قرار شد آموزش و تربیت نیروی کار موردنیاز خانم ظهیریه توسط خانم علی نجاتی انجام شود تا این نیروها بتوانند سپس در مجموعه فرهنگی "مامک" مشغول به کار شوند.
تقی نژاد بررسی مسائل و چالش های پیشرانان و حمایت از توسعه کسب و کار آن ها را از مهم ترین اهداف طرح دانست و تصریح کرد: در این خصوص تسهیلگری و ایجاد ارتباطات لازم از سوی جهاد دانشگاهی پیگیری و انجام می شود تا تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به توسعه اهداف کسب و کار خود بپردازند و به تبع آن افراد بیشتری در این مجموعه ها به کار گرفته شوند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.