اخبار

جهاددانشگاهی نهادی فرابخشی است/ جهاددانشگاهی شریک اجتماعی ما در ایجاد شغل است

ايلام

۱۴۰۰/۱۲/۱۶

خلاصه خبر

«سید غلامرضا حسینی» در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از حسن همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکر کرد و گفت: دستاوردهای جهاددانشگاهی با اجرای کامل و دقیق طرح توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان دهنده‌ی اهتمام مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه کارآفرینی و اشتغال است.


متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام شبکه‌سازی، آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی، برندسازی و اتصال به بازار را از مزیت طرح توسعه مشاغل خانگی ذکر کرد و گفت: شناسایی فرصت‌های مانند بازارهای منطقه این موقعیت را ایجاد کرد تا از طریق مکان بازارهای مجازی نه تنها امکان توسعه بازار و فروش محصول فراهم شود بلکه نیاز به مکان فیزیکی را حذف نمود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال شبکه‌سازی، فعالیت تیمی و زنجیره‌ای است، افزود: برندسازی محصولات در استان به طور جد دنبال می‌شود. البته بیشتر از همه، فرهنگ سازی را دنبال می‌کنیم.

حسینی رقم بیکاری بخصوص در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی را بالا عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در زمینه توسعه مشاغل خانگی و اشتغال جوانان در استان وجود دارد که امیدواریم با هم افزایی بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این مهم را برای جامعه نخبگانی و فارغ التحصیلان و بیکاران تحقق ببخشیم.

نوردین الیاسی- در این دیدار از جهاددانشگاهی که در راستای اهداف نظام و رفع بیکاری جوانان گام برمیدارند، قدردانی کرد و گفت: رسالت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری و فقر است که مردم را به سختی می‌اندازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تحقق این هدف نیازمند کمک و مشورت نخبگان هستیم تا مسیر را درست طی کنیم و از این جهت نگاه خوبی به جهاد دانشگاهی وجود دارد.

الیاسی، جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای فرابخشی دانست و گفت: این مجموعه‌ی جوان و چابک، مکمل صنعت و دانشگاه است و به خوبی نشان داده هر جایی و مسئله‌ای ورود کرده است توانسته منشا توفیق باشد.

وی افزود: از اولویت اعطای تسهیلات در بخش طب سنتی است که جهاددانشگاهی با داشتن مزرعه گیاهان دارویی، ایده‌ها و واحدهای فناوری که دارد می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به ظرفیت دوره‌های آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: آموزش نیاز روز جامعه است و با فعالیت آموزشی این مجموعه در دوره‌های کوتاه مدت، مرکز علمی کاربردی و آموزش کارکنان دولت توانسته خود را متفاوت‌تر از دیگر واحدهای آموزشی کند. حال اینکه راه‌اندازی خانه خلاق، مرکز نوآوری و شرکت دانش بنیان بر ارزشمندی آن افزوده است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال شغل‌های نو و درآمدزا بود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی رغبت و میل خود را برای ایجاد شغل و کارآفرینی نشان داده است.

الیاسی جهاددانشگاهی را عضوی از شرکای اجتماعی خویش در امر اشتغال عنوان کرد و گفت:  وزارت تعاون در راستای ایجاد اشتغال و رفع فقر و مشکل معیشت مردم از ظرفیت دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کند و یقیناً اداره کل نیز در استان بویژه در بحث توسعه تعاونی‌ها با جهاددانشگاهی مشارکت خواهد داشت چرا که کمترین انحراف در اجرا را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد در دولت مردمی آیت الله رئیسی، مردم طعم شیرین زندگی را بچشند و نابرابری‌های اجتماعی مرتفع شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در استان از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای رفع بیکاری، کمک به اشتغال، ریشه‌کنی فقر مطلق که مورد تاکید رییس جمهور است بهره خواهد گرفت.