اخبار

گفتگو با سودابه طاهری‌کنگرشاهی کارآفرین برتر

کرمانشاه

۱۴۰۰/۱۲/۱۸

خلاصه خبر

گفتگو با سودابه طاهری‌کنگرشاهی کارآفرین برتر


متن کامل خبر

سودابه طاهری‌کنگر‌شاهی که طی سال های 97تا 1400 موفق به کسب عنوان بانوی کارآفرین برتر در سطح استان و کشور شده است ابتدا در حوزه شعر و داستان نویسی فعالیت داشته که با اصرار همسرشان در این حوزه فعالیت شان را متوقف کردند و با فرش‌بافی آشنا شدند و چون روحیاتشان با این هنر سازگار بود به سمت فرش بافی رفتند در سال 82 بافت یک فرش را به پایان رساندند، فرش بافته شده ایشان مورد بررسی استادی مجرب در این حوزه قرار گرفت که پس از بررسی توسط ایشان، فرش مورد نظر مورد تایید قرار نگرفت و این سرآغازی شد برای تلاش بیشتر و تخصصی تر ایشان در راستای کسب تجارب و دریافت آموزش های تکمیلی و مهارتی : از جمله سفر به شهرهای مختلف کشور و صحبت با اساتید به نام حوزه فرش بافی همچون آقایان احراری، عمادی، پورجهان و قشقایی فر وخانم زمانی کسب تجربه کنند.

وی بیان کرد : چون به این هنر علاقه‌مند بوده این کار را با سرمایه اندک و با فروش چند تخته فرش که قبلا شخصاً بافته بود به پیشنهاد سازمان فنی و حرفه ای استان در سال 86 با تعداد 7 نفر بافنده آغاز به کارکرده‌ که در حال حاضر این افراد بعنوان چله کش، ناظر چله کش و منشی با ایشان همکاری می کنند و با توسعه کسب و کار خود توانسته است اشتغالزایی خانگی320نفر را در حوزه فرش و صنایع دستی محقق سازد.

ایشان افزود : در سال 1392 از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از من دعوت شد تا کارگاهی دیگر درشهر میان راهان ایجاد کنم .

این بانوی کارآفرین می گوید : از مشکلاتی که سر راهم وجود دارد کمبود منابع مالی است که موجب گردیده پرداخت به موقع و حقوق و دستمزد نیروی کار به تعویق بیافتد که این امر باعث نارضایتی برخی از نیروهای کار شده است.

خانم طاهری بیان کردند: راز موفقیت در کارشان را در درجه اول توکل بر خدا و صداقت می‌دانند.

ایشان افزود : اوایل شروع کارم بسختی مشتری پیدا می کردم ولی در حال حاضر فروش خوبی دارم و سالیانه فروش هایی نیز به توریست های خارجی بخصوص در حوزه گلیم دارم.

خانم سودابه طاهری در خصوص ظرفیت تولید جامعه هدف مشتریان خود گفت : بطور متوسط سالیانه 2800 متر تولید دارم و مهمترین طرح هایی که می بافم طرح شجاع، کتیبه تبریز، افشان، شاه عباسی می باشد و بازار فروش تولیداتم  درخارج از کشور به آلمان و در داخل کشور به استانهای از جمله تهران، قزوین، تبریز، همدان ،سنقرو......بوده است.

توصیه ایشان برای افرادی که می خواهند این کار را شروع کنند این است ، اگر علاقه، مهارت، پشتکار و خلاقیت داشته باشند و خودشان را باور داشته باشند باید از تمام فرصتهایی که پیش می آید بیشترین بهره را ببرند تا در کارشان موفق شوند.

وی افزود : از نظر خودم فرد موفق و مثبتی برای جامعه هستم و من فکر می کنم آینده ای درخشان را پیش روی خود دارم.

این بانوی کارآفرین راجع به خاطرات تلخ و شیرین در دوره کاری خود گفت : تلخ ترین خاطره من این بود که موفق به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد پایان سال نیروهای تحت پوششم نشدم و شیرین ترین خاطره ی من این بود که 4 سال به طور متوالی کارافرین برتر شدم و حرفی برای گفتن دارم.

ایشان راجع به انتظارات و خواسته های خود از استان گفت : جهت توسعه کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و بهتر برای متقاضیان مشاغل خانگی نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و حمایتی در سطح استان و انتظار دارم که صنایع دستی و فرش دستباف را دست کم نگیرند و به آنها بها داده شود.