اخبار

همکاری جهاد دانشگاهی در برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی استان اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۱۲/۱۹

متن کامل خبر

ایسنا/اصفهان مجری برپایی مشاغل خانگی، تولیدات خوداشتغالی، صنایع و هنرهای‌ دستی (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) اصفهان ۱۴۰۰، از حضور ۲۰۰ مشارکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

مجید قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، سومین دوره نمایشگاه مشاغل خانگی، تولیدات خوداشتغالی، صنایع و هنرهای‌ دستی (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) اصفهان ۱۴۰۰، در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع برگزار خواهد شد، اظهار کرد: صنایع حاضر در این نمایشگاه به چهار دسته صنایع غذایی، صنایع‌دستی و سنتی، منسوجات و پوشاک و صنایع و خدمات وابسته همچون بیمه، آموزشگاه‌ها و ... تقسیم می‌شوند.

مجری برپایی سومین دوره نمایشگاه مشاغل خانگی اصفهان اضافه کرد: در ظاهر حدود ۱۵۰ مشارکت‌کننده، اما در اصل نزدیک ۲۰۰ مشارکت‌کننده در این دوره نمایشگاه حضور خواهند داشت.وی با اشاره به هدف از برپایی این دوره از نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از صنایع خوداشتغالی و صنایع کوچک و مشاغل‌خانگی است که بیشتر آنها از اقشار ضعیف جامعه هستند.

وی توضیح داد: بیشتر فعالان این حوزه در پی کسب‌وکارهای کوچک هستند و از سوی دیگر بعضاً زنان سرپرست خانوار هستند و همچنین بسیاری دیگر برای کمک درآمد به خانواده خود و یا سرگرمی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گفته قربانی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سازمان صمت، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، شهرداری، اداره کل زندان‌ها، خیریه‌ها  و ... به نوعی تمام ارگان‌های استان درگیر برپایی این نمایشگاه هستند.

وی افزود: به‌طور قطع بازدیدکنندگان سومین دوره نمایشگاه مشاغل خانگی، تولیدات خوداشتغالی، صنایع و هنرهای‌ دستی جهت حمایت از این صنایع، عموم مردم هستند. تمام محصولات و کالاهای عرضه شده در این نماشگاه ایرانی است و در این نمایشگاه فروش محصولات نیز انجام خواهد شد.

گفتنی است با هماهنگی بعمل امده با مدیریت نمایشگاه، تعدادی از پشتیبانها و متقاضیان مستقل همکار با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.