اخبار

زیست بوم ملی اشتغال در استان‌ها اجرایی می شود

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

خلاصه خبر

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «زیست بوم اشتغال» که یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال است در استان ها با توجه به توانمندی هر استان اجرایی می شود.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ حبیب الله جلیلی مدیر کل امور استانهای وزارت متبوع در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که مدیران باید برنامه های کلان اشتغال وزاتخانه را دنبال کنند افزود: انتظار داریم مدیران استان و شورای هماهنگی اشتغال و مدیرکل جدید با هماهنگی یکدیگر، شاخص های بیکاری و فقر و آن چه که رفاه مردم به آن وابسته است، بهبود بخشند و اهداف دولت را در این زمینه محقق کنند.
جلیلی خاطرنشان کرد: هم اکنون در مقطعی به سر می بریم که به تعامل و همکاری یکدیگر نیاز داریم و به همین دلیل از مدیران و متولیان امر می خواهیم در فکر اشتغال مردم باشند.
مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولتی متکی به مردم  است و در این راستا باید در اتاق مدیران به روی مردم باز باشد تا فاصله بین مردم و دولت کاهش یابد.
وی بیان کرد: عملکرد تمامی مدیران و مجموعه‌های ذیل این وزارتخانه به طور مداوم و دقیق مورد ارزیابی و نظارت جدی قرار دارد.
مهدی اسلام خواه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: با توجه به گستردگی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال، افزایش و کارآمدی شرکت های تعاونی و حمایت از شرکت های دانش بینان و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های وزارتخانه به جد دنبال خواهد شد.
مهدی اسلام خواه افزود: برای رسیدن به اهدافی که در حوزه های مختلف این اداره کل تعریف شده است نیاز به همدلی و تعامل سازنده در بخش های مختلف داریم تا استان در این بخش ها ارتقا یابد.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز بر ضرورت اجرای قانون توسعه متوزان در استان تاکید کرد.
روح اله حسین پور گفت: مدیر جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با تکیه بر دانایی، روحیه انقلابی و بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد در راستای تحقق منویات رهبری گام بردارد.
وی با تاکید بر اهتمام مدیران ملی و استانی بر اجرای قانون توسعه متوزان، گفت: بر اساس این قانون توزیع امکانات و اعتبارات باید به گونه ای باشد که استان سالانه ۱۰ درصد به میانگین کشور در شاخص های مختلف نزدیک شود.
حسین پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در استان خراسان شمالی، افزود: باید با بهره مندی از داشته های فراوان استان بتوانیم استان را به جایگاه واقعی خود در شاخص های مختلف برسانیم.

در این مراسم از زحمات حسن نوری قدردانی و مهدی اسلامخواه به عنوان سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان معرفی شد.