اخبار

ساماندهی بیش از ۲۰۰۰ متقاضی مشاغل خانگی در استان همدان

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۰۵

متن کامل خبر

مصطفی قربانفر با تأکید بر اینکه اگر مشاغل خُرد حمایت نشوند، ماندگاری نخواهند داشت، اظهار کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر شناخته می‌شود که وظیفه جهاددانشگاهی آموزش بازاریابی و ارتباط دادن متقاضیان با پیشرانان مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سراسر کشور کلید خورده است، تصریح کرد: ۳۳۵ رشته مشاغل خانگی در این طرح قرار دارند که متقاضیان می‌توانند برای فعالیت در آنها درخواست دهند.

قربانفر افزود: تعامل دستگاه‌ها با بخش خصوصی، مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای انتقال به بازار، ایجاد امکان و تسریع نظارت وزارت تعاون به فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزارهای کنترل پروژه‌ای از دیگر اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

وی درباره شرایط متقاضیان مشاغل خانگی نیز یادآور شد: متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند و افرادی که می‌خواهند از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بهره‌‍‌مند شوند، باید بومی استان مورد تقاضا باشند.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از دیگر شرایط مورد نظر متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه http://inhb.ir/ ثبت نام کنند، گفت: بسیاری از فعالان مشاغل خانگی در فروش محصولات خود مشکل دارند که در این طرح جهاددانشگاهی وظیفه آموزش بازاریابی را به متقاضیان دارد ضمن اینکه در این سامانه فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد که متقاضیان می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.