اخبار

ارایه مدل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نمایشگاه مشاغل خانگی استان اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۱۲/۲۸

متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان، از حضور جهاد دانشگاهی درنمایشگاه مشاغل خانگی، تولیدات خوداشتغالی، صنایع و هنرهای‌ دستی (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) اصفهان ۱۴۰۰خبر داد.

سومین دوره نمایشگاه مشاغل خانگی، تولیدات خوداشتغالی، صنایع و هنرهای‌ دستی (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) اصفهان ۱۴۰۰، در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع برگزارشد. در این نمایشگاه چهار دسته صنایع غذایی، صنایع‌دستی و سنتی، منسوجات و پوشاک و صنایع و خدمات وابسته همچون بیمه، آموزشگاه‌ها و ... حضور داشتند.

گفتنی است هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از صنایع خوداشتغالی و صنایع کوچک و مشاغل‌خانگی است که بیشتر آنها از اقشار ضعیف جامعه هستند. بیشتر فعالان این حوزه در پی کسب‌وکارهای کوچک هستند و از سوی دیگر بعضاً زنان سرپرست خانوار هستند و همچنین بسیاری دیگر برای کمک درآمد به خانواده خود و یا سرگرمی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است است با هماهنگی بعمل امده با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان بعنوان کارفرمای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، علاوه براستقرار تعدادی از پشتیبانها و متقاضیان مستقل همکار، در طی برگزاری نمایشگاه کارشناسان اجرایی با حضور در غرفه دبیرخانه کارگروه اجرایی، به تشریح طرح برای شرکت کنندگان، ارائه مشاوره و شناسایی پشتیبان های جدید و ... اقدام نمودند.