اخبار

پیشران تابلوفرش آبادان 2.5 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی دریافت کرد

خوزستان

۱۴۰۰/۱۲/۲۸

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از دریافت تسهیلات 2.5 میلیارد ریالی مشاغل خانگی توسط پیشران رشته فرش و تابلوفرش شهرستان آبادان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط دارای مجوز مشاغل خانگی در قالب افراد مستقل و پیشران پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات در راستای حمایت از تولید، رونق اشتغال و پایدارسازی مشاغل خرد تا سقف یک میلیارد ریال برای افراد مستقل و 20 میلیارد ریال برای متقاضیان پیشران قابل پرداخت است.
وی افزود: بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی جهاد دانشگاهی، در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند که بر این اساس تاکنون 17 تن از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان جهت اخذ این تسهیلات به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سپس بانک های عامل معرفی شدند.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با اشاره به دریافت این تسهیلات از سوی 4 تن از پیشرانان طرح، تصریح کرد: اخیرا و با پیگیری و راهبری کارشناسان طرح و همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، افسانه کهراریان پیشران حوزه فرش و تابلوفرش از شهرستان آبادان نیز موفق به دریافت 2.5 میلیارد ریال اعتبار از مجموع 5 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی خود شد که مابقی این تسهیلات نیز در حال پرداخت است. 
تقی نژاد خاطرنشان کرد: با دریافت این تسهیلات از سوی خانم کهراریان، پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان تاکنون در مجموع 9.5 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب وام قرض الحسنه دریافت کرده اند. 
براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، افرادی که در قالب پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فعالیت دارند برای اخذ این تسهیلات باید دارای مجوز رسمی از دستگاه اجرایی متناسب با رشته فعالیت خود باشند که این افراد پیش از این مجوز مشاغل خانگی خود را دریافت کرده اند.
این تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود و سهم استان خوزستان از این تسهیلات در سال جاری 56 میلیارد تومان است.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.