اخبار

نتایج خوب اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۰۷/۰۵

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص روند اجرای طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح که از سال ۹۶ در سه فاز مطالعاتی شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار هم‌زمان با هشت استان توسط جهاددانشگاهی در استان اجرا شد، تا به امروز با توجه به بررسی‌های انجام شده، نتایج و دستاوردهای خوبی برای حوزه اشتغال خانگی استان داشته است.

وی شناسایی ۲۲ شغل مزیت‌دار خانگی بر اساس پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها، تمرکز بر شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل و ایجاد ۱۸۴ فروشگاه اینترنتی در مکان بازارهای ملی در راستای فروش محصولات مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای این طرح برشمرد.

فاضلی به معرفی ۴ ظرفیت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی در اجرای پایلوت این طرح اشاره کرد و گفت: این مشاغل برای نخستین بار در استان معرفی و اجرا شد.

و.ی خاطرنشان کرد: نوغانداری(پرورش کرم ابریشم)، تولید و تجاری‌سازی زهر زنبور عسل، تولید و تجاری‌سازی ژل رویال، پرورش کاکتوس از مشاغلی هستند که برای نخستین بار در استان پیاده‌سازی شده و با وجود حداقل هزینه برای راه‌اندازی، ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تنوع مشاغل در حوزه مشاغل خانگی در این طرح توزیع مناسبی در آمار متقاضیان ایجاد کرده است.