اخبار

6 مهر ماه آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی در هرمزگان

هرمزگان

۱۳۹۹/۰۷/۰۵

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: آخرین مهلت ثبت نام مشاغل خانگی در استان 6 مهرماه سال جاری است و متقاضیان در زمان مقرر با ورود به سامانه inhb.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

"هادی ابراهیمی" افزود: در راستای توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان هرمزگان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغال خانگی 2 هزار و 300 نفر است، خوداشتغالی متقاضیان ورود به بازار کار، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، بهره گیری از فناوری‌های نو و جلب مشارکت واحدهای فناور و نوپا در ارتقای کمی و کیفی محصولات خانگی، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازار محصولات خانگی متقاضیان مشاغل خانگی و تشویق متقاضیان مشاغل خانگی به راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی کارآفرینانه  را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ تصویب شد.

"صدیقه مظفر" افزود: این طرح طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به صورت آزمایشی در ۹ استان اجرا شد و با توجه به نتایج قابل قبول این طرح و ضرورت توجه بیش از پیش مشاغل خانگی بویژه در دوران کرونا، در تمامی استانها با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وی اظهارداشت: این طرح در سه فاز بررسی و شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود و آموزش و مشاوره، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، شبکه سازی، هم افزایی، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت سازی و .... توسط جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد نهاد توسعه ای و واسطه ای انجام می شود.

وی بر همکاری دستگاههای مرتبط با این طرح تاکید کرد.