اخبار

پرداخت بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات در خراسان‌شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۱/۰۱/۲۲

خلاصه خبر

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی گفت: بيش از 600 ميليارد ريال تسهيلات طی سال گذشته در استان پرداخت شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی صندوق کارافرینی امید استان، حافظی، سرپرست صندوق صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی با اشاره به شعار سال با عنوان تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهارکرد: امیدواریم در سال جدید با همیت و جدیت بیشتر شاهد رشد و شکوفایی تولید و کاهش بیکاری در کشور باشیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش کشاورزی 231 طرح ، صنعت 217 مورد، خدمات 518 طرح و در بخش ضروری و رفاهی تعداد 663 فقره تسهیلات در مجموع یک هزارو 629 فقره تسهیلات به مبلغ  606,481 میلیون ریال بصورت قرض الحسنه به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خرد و کوچک در استان پرداخت شده است.
وی افزود: با توجه به ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره 18 شاهد رشدی چشمگیر و جهشی چند برابری در افزایش اعتبارات و تسهیلات کارافرینی در استان خواهیم بود که می بایست این اعتبارات طی سه ماهه اول سال 1401 جذب شود.
ویبا اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق شعار سال  " تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین" ابراز امیدواری کرد با توجه به روند صعودی در جذب اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستایی و عشایری با عاملیت صندوق کارافرینی امید بتوانیم در جهت رفع بیکاری و محرومیت زدایی گامهای موثری برداریم.
حافظی عنوان کرد: طی تفاهمنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی فی مابین صندوق کارافرینی امید با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مرحله اول طرح احیای 1000 واحد خرد و کوچک نیمه فعال و یا غیرفعال در دستور کار صندوق قرار گرفته تا بتوانیم با احیا و فعال نمودن این واحدها رونق تولید و افزایش نیروی کار را شاهد باشیم.