اخبار

برگزاری جلسه بررسی همکاری با جامعه اقامتگاه های بوم گردی کشور

اصفهان

۱۴۰۱/۰۱/۲۳

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان، جلسه ای با حضور اقای رضوانیان نایب رییس جامعه بوم گردی کشور و خانم عالم شاه نماینده این جامعه در استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان، در خصوص فازهای اجرایی طرح و فعالیت های صورت گرفته توضیحاتی ارائه نمود و راهکارهای همکاری مشترک با این انجمن در زمینه ارائه آموزش های تخصصی و مهارتی، برگزاری نمایشگاه های فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی، برگزاری رویداد های ترویجی و... به اقامتگاه های بوم گردی تحت پوشش این مجموعه بررسی شد .

شایان ذکر است  بومگردی به عنوان یکی از شاخه های صنعت گردشگری تقریباً ۲۷ درصد سفرهای بین المللی را در برمی گیرد و چنانچه به صورت مناسب مدیریت شود، میتواند به اشتغال محلی، فرصت های توسعه بومی و حفظ محیط طبیعی منجر گردداقامتگاههای روستایی علاوه بر اشتغالزایی از طریق گردشگری و بومگردی، طبیعت گردی و توسعه روستایی، تکمیل زنجیره های تامین بخش کشاورزی، فرآوری و بسته بندی، صنایع دستی، از طریق تولید محصولات در قالب مشاغل خرد و خانگی در توسعه و افزایش پایداری روستاها نقش دارند.