اخبار

کارگاه آموزشی روش‌های نوین تولید ژل رویال در شهرکرد برگزار شد

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۸/۰۵/۰۱

متن کامل خبر

ه گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی عصر روز گذشته 31 تیرماه در این کارگاه یک روزه، گفت: جهاد دانشگاهی استان در کنار سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد پرافتخار، توانمند و خوش‌نام در کشور و استان است، افزود: امیدواریم با تلاش‌های نیروهای جوان این مجموعه بتوانیم به شعار سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری کمک و در تحقق آن بکوشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به مأموریت جدید این نهاد در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: حدود 2 هزار و 500 نفر در کلاس‌های این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود 2 هزار نفر آموزش‌های مشاغل خانگی مختلف را فراگرفته و بسیاری از متقاضیان وارد بازار کار شده‌اند.
رضایی بر ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور جهاد دانشگاهی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های نوین آموزشی در حوزه کشاورزی و بهره‌گیری از اساتید مجرب در سطح ملی می‌تواند مسیر تحقق رونق تولید و افزایش اشتغال را هموار کند.
معاون توسعه محصولات دامی جهاد کشاورزی استان نیز در این کارگاه با بیان اینکه کشاورزی موتور محرک سایر بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی است، گفت: آموزش‌های تخصصی مشاغل کشاورزی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه باید مورد توجه قرار گیرد.
سام مردانی با تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در ارائه آموزش‌های تخصصی حوزه کشاورزی، افزود: با توجه به شرایط استان بهره‌گیری از روش‌های نوین در مشاغل گوناگون کشاورزی می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال استان را رفع کرده و ثروت آفرین باشد.
وی زنبورداری را از مشاغل دارای توجیه اقتصادی و سرمایه‌گذاری کم خطر دانست و اظهار کرد: با توجه به تنوع گیاهی موجود در مناطق مختلف استان پتانسیل خوبی برای زنبورداری وجود دارد.
معاون توسعه محصولات دامی جهاد کشاورزی استان از وجود حدود 200 هزار کلونی زنبور عسل در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک هزار و 800 زنبوردار در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.